مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هیچیک از داوطلبان ریاست جمهوری تاییدصلاحیت‌شده برنامه جامعی که متناسب با مشکلات کشور باشد و بتواند آنها را برطرف نماید ارائه نکرده‌اند و اصولاً آنها در اندازه‌ای نیستند که قدرت فائق آمدن بر این مشکلات را داشته باشند.

روزنامه جمهوری اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین مسیح مهاجری در سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد موجود نشان‌دهنده گرایش به یکدست شدن کامل حکومت است. نوشت: دولت سیزدهم هرچند بنا دارد یکدست باشد، ولی تصمیم‌سازان به این واقعیت توجه کنند که اداره کردن کشور در این مقطع، کار بسیار دشواری است و دولت ناچار است از نیروهای کاردان و باتجربه استفاده کند. این نیروها را نمی‌توان فقط در یک جناح یا طیف فکری پیدا کرد. تفکر بسته و یکسونگری که گرفتار «خودانقلابی‌پنداری» است و دیگران را از دایره انقلاب و نظام بیرون می‌داند، کشور را نه‌تنها از بحران‌ها نجات نخواهد داد بلکه آن را گرفتار بحران‌های بیشتری خواهد کرد. این یکسونگری‌ها تجربه شده‌اند، این تجربه تلخ نباید تکرار شود. ذائقه مردم بیش از این تحمل چشیدن این تلخی را ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که مشکلات موجود به‌ویژه بحران اقتصادی کشور، در اندازه‌ای نیستند که یک جناح یا یک مجموعه سیاسی یکدست بتواند از عهده سامان دادن به آنها برآید افزود:  شرایط نامطلوب امروز کشور، محصول تضادهای درونی حکمرانی است. اگر کسانی تلاش کنند آن را به گردن یک فرد یا یک جناح بیندازند، باید بدانند که فقط خود را فریب داده‌اند. استمرار این تضادها چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی، کشور را فلج خواهد کرد و دود آن به چشم همه خواهد رفت. حضرات، این تصور غلط را کنار بگذارند که با یکدست کردن حکومت می‌توانند از این تضاد عبور کنند. این تضاد، در درون همین مجموعه یکدست لانه کرده و به یک بیماری مزمن تبدیل شده است و بعد از استقرار حاکمیت یکدست، خود را بیشتر نشان خواهد داد. تا زمانی که ذات خود را از این تضاد خالی نکنید، مشکل کشور حل نخواهد شد.

کد خبر 594864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha