محسن هاشمی امروز بعد از بازدید از املاک حریم راه آهن در نازی آباد شرقی به شهروندان قول داد مشکل ۳۰ ساله آنها را در همین دوره از مدیریت شهری بررسی و برطرف کند.

هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خانه‌های حریم راه آهن در نازی آباد شرقی سالهاست که به خاطر قرار گرفتن در حریم خطوط ریلی راه آهن برای نوسازی یا فروش املاکشان در یک بلا تکلیفی بلند مدت به سر می‌برند.

با وجود اینکه بارها شورایاری محله خواستار حل این مسئله از سوی راه آهن و شهرداری شده و رسانه‌ها هم بارها مشکل بزرگ ساکنین حریم راه آهن را برای مسئولین منعکس کره اند، اما اجرای این طرح بیش از ۳۰ سال بر زمین مانده است.

برهمین اساس، رئیس شورای شهر تهران به دعوت شورایاری محله پاسخ مثبت داد و امروز از این منطقه بازدید کرد و در این بازدید میدانی  قول پیگیری مشکلات شهروندان را داد.

محسن هاشمی رفسنجانی هدف اصلی از این بازدید را بررسی املاک حریم خطوط ریلی راه آهن عنوان کرد و گفت :از گذشته خانه‌هایی در حریم راه آهن ساخته شده است که چون در حریم راه آهن هستند، امکان ساخت و ساز مجدد را ندارند و یک بلاتکلیفی بین شهرداری و راه آهن به وجود آمده است.

او افزود: در طول این ۳۰ سال این خانه‌ها نه خریداری شده اند و نه به آن‌ها اجازه ساخت وساز داده شده است؛ در نتیجه به صورت بافت فرسوده باقی مانده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: توقع مردم محله این است که این خانه‌ها توسط راه آهن یا شهرداری خریداری شود و یا از طریق تغییر طرح تفصیلی مشکل آن‌ها حل و مسیر کنار خط راه آهن باز آفرینی شود تا مردم از این وضعیت بافت فرسوده‌ای که کنار خطوط راه آهن شکل گرفته رها شوند.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدتهاست راه حل‌های مختلفی برای حل این مشکل ارائه شده، اما پیگیری نشده است، گفت: این موضوع باید در شورای عالی شهرسازی، راه آهن و کمیسون ماده پنج شهرداری تهران با یک طرح مشخص دنبال شود و من امیدوارم از کمیسیون شهرسازی شورای شهر هم شروع و راه حل‌ها را بررسی کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بیش از هزار میلیارد تومان اعتبارات می‌خواهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه محله تمیز اداره می‌شود، ولی مردم از وجود معتادان در محله گلایه دارند.

هاشمی به این پرسش که آیا در این دوره از مدیریت شهری املاک حریم راه آهن تعیین تکلیف می‌شوند هم اینطور پاسخ داد:سعی می‌کنیم در این دوره به یک راه حل برسیم.

کد خبر 594613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha