مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

با گذشت ۲ روز از تعطیلی ۱۰ روزه اصناف که در سراسر کشور به اجرا درآمده است، ۸۰ درصد از اصناف شیراز در اجرای این قانون مشارکت کردند.

تعطيلي مغازه ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر اماکن و اصناف گروه‌های چهارگانه در شهرستان شیراز آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود.

عبدالرسول حقیقی گفت: از تمامی اصنافی که در اجرای محدودیت‌های کسب و کار، همکاری داشته و سختی‌ها را برای حفظ سلامت جامعه پذیرا بوده‌اند، قدردانی می‌کنیم.

همچنین اطلاع رسانی‌های ستاد مدیریت کرونای شیراز به منزله اخطار و اعلام عمومی تلقی می‌شود و تمامی صنوف گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ ملزم به تعطیلی کامل هستند و از این رو با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد:  فقط ۲۰ درصد اصناف تعطیلی را رعایت نمی‌کنند که با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت و در صورت تکرار، واحد صنفی آنها تا پایان وضعیت قرمز و نارنجی پلمب خواهد شد.

حقیقی ادامه داد: نظارت و بازرسی را در 14 منطقه شیراز لحاظ کردیم که شامل ۱۱ منطقه شهرداری، 3 منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن است. اکنون کار نظارت به صورت همزمان با حضور ۲۸ تیم از ۷ صبح تا ۱۲ شب انجام می‌شود.  

معاون فرماندار شیراز درباره نظارت بر فعالیت‌ گروه‌های شغلی یک بیان کرد: نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عهده گروه‌های سیار مراکز بهداشت شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه‌های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه‌های بازرسی اتحادیه‌های اصناف واگذار و محول شده است.

حقیقی اظهار کرد: هر سازمانی تیم‌های نطارتی مخصوص به خود دارد. به عنوان نمونه فعالیت و تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و اماکن تاریخی و گردشگری برعهده سازمان‌های مربوطه خود از جمله اداره ورزش و جوانان و میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت بازارچه‌های هفتگی و جمعه بازار برخی مناطق شهرداری در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی بوده و تمامی بوستان‌ها تعطیل و روشنایی شبانه این اماکن هم قطع شده است.
معاون فرماندار شیراز اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و افزایش آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه‌تر شده‌ایم تا بتوانیم از موج چهارم اپیدمی کرونا به سلامت عبور کنیم.

کد خبر 594579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha