مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

پروژه اقدام مسکن ملی قزوین ۲ ماه است که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان واگذار شده و تلاش‌ها برای ساخت و تکمیل این پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن ادامه دارد.

مسکن ملی

«مجتبی علی نسایی» معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با بیان این مطلب به همشهری آنلاین، افزود: ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی پروژه اقدام مسکن ملی در ناحیه شهری در ۳ سایت به بنیاد مسکن واگذار شده است. زمین‌های اجرای پروژه نیز کمتر از ۲ ماه است که تحویل بنیاد مسکن شده و آماده سازی اراضی در دست اقدام است.

نسایی با بیان اینکه این اراضی به شکل خام، تپه ماهور و بدون هرگونه آماده سازی زیرساختی هستند، ادامه داد: خاکبرداری از زمین و آماده سازی معابر و تهیه نقشه‌های مربوط به ساخت واحدها در حال تکمیل و انجام است. همچنین در تعاملات استانی پیگیری تامین آب و برق پروژه انجام و اجرا خواهد شد. با این حال آماده سازی زمین‌ها، پی ریزی، نقشه کشی، صدور پروانه ساخت، نظام مهندسی و... مستلزم زمان است.

وی افزود: هر کدام از این سایت‌ها نزدیک به ۴۰ روز نیاز به آماده سازی داشت و با اینکه هنوز تسهیلاتی به بنیاد مسکن و سایت‌ها اختصاص داده نشده، اما در ایام کرونا و حتی تعطیلات عید، ماشین‌آلات بنیاد مسکن بر روی زمین‌ها فعالیت می‌کردند.  اکنون نیز پیگیر اخذ پروانه ساخت از شهرداری و شورا هستیم و پیمانکاران در محل پروژه مستقر شده و در روزهای آتی ساخت و سازها آغاز می‌شود.

معاون امور شهری بنیاد مسکن قزوین در مورد ویژگی‌های طرح اضافه کرد: این واحدها به شکل بتونی و در سه طبقه ساخته می‌شوند. به زودی نتیجه این فعالیت‌ها و پیشرفت پروژه مشخص خواهد شد و مشابه چیزی که بنیاد مسکن قزوین در مسکن مهر انجام داد و به عنوان استان اول کشوری ساخت ۵۳۰۰ واحد را به خوبی اجرا کرد، این اتفاق در مسکن ملی هم خواهد افتاد. پیمانکاران طرح، به صورت صنعتی با تکنولوژی‌های نوین در حال کار هستند و تلاش ما ساخت مسکن در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت خواهد بود.

نسایی افزود: این پروژه از محل تسهیلات بانک مسکن به ازای هر خانواده ۱۰۰ میلیون و آورده متقاضیان اجرا خواهد شد. اینکه در آینده تسهیلات و مساعدت‌های بیشتری از سوی دولت اختصاص پیدا کند مشخص نیست اما فعلا بودجه پروژه از محل بانک و آورده متقاضیان تامین می‌شود.

کد خبر 594362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha