یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

برخی از سهامداران امروز به دلیل ریزش مداوم بورس که همچنان ادامه دارد، در برابر ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار تجمع کردند.

تجمع مقابل سازمان بورس

به گزارش همشهری آنلاین، تعدادی از سهامداران حقیقی امروز به دلیل ریزش های مکرر بورس و ضرر و زیان ناشی از آن که باعث از بین رفتن سرمایه های آنها شده است، در مقابل ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار اقدام به برپایی تجمع اعتراض آمیز کردند.

آنها در شعارهای خود دولت و رئیس جمهور را مسئول  ایجاد وضعیت فعلی در بورس و ضرر و زیان های ناشی از آن اعلام کردند. از جمله شعارهای آنها در این تجمع،«عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز» بود.
ریزش بورس  از اواسط مرداد ماه سال گذشته ضررهای زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است به خصوص آن‌هایی که سرمایه خود را از تابستان گذشته  وارد این بازار کرده بودند تا شاید در شرایط تورمی اقتصاد، حداقل موفق به حفظ ارزش پول خود شوند. 

با شروع روند اصلاحی بازار سرمایه و ریزش شاخص بورس از اواسط تابستان، بسیاری از این افراد حقیقی به شدت دچار ضرر شده و عده زیادی سرمایه‌های ناچیز خود را نیز از دست دادند. همین موضوع انتقادات زیادی را برای مسئولان دولتی و به خصوص وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به همراه داشت. در این میان دعوت مسئولان که از ماه‌ها قبل مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق می‌کردند، نیز مزید بر علت شد تا آن‌ها مقصر این وضعیت شناخته شوند.

اما بالاگرفتن انتقادها موجب شد حسن قالیباف‌اصل رئیس سابق سازمان بورس ۳۰ دی‌ماه سال گذشته استعفا دهد. وی در نامه استعفای خود، «اقدامات سیاسی و ورود غیرحرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولان به مباجث بازار سرمایه و بروز افت و خیر شدید شاخص کل بورس تهران» عنوان کرد.

امسال نیز به رغم پیش بینی کارشناسان برای متعادل شدن بازار بورس، ریزش آن همچنان ادامه دارد. امروز نیز شاخص کل بورس با افت ۹۷۷۵ واحدی به به یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد رسید.

کد خبر 594340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha