همشهری‌آنلاین: سه هزار نیروی مسلح ایتالیایی به منظور برخورد با جرائم در خیابانهای شهرهای اصلی این کشور مستقر شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری " آدنکرونوس اینترنشنال" از رم، حضور این سه هزار نیروی ایتالیایی که از ارتش، نیروهای دریایی و هوائی به منظور همکاری با نیروهای پلیس وارد عمل شده‌اند در چهارچوب تدابیر امنیتی دولت جدید ایتالیا صورت گرفته است.

روبرتو مارونی‌، وزیر کشور ایتالیا گفت دو هزار تن از این نیروها به منظور مراقبت از اماکن حساس و محافظت از مراکز نگهداری مهاجران در نظر گرفته شده‌اند.

این دو هزار نیروی ایتالیایی به منظور همکاری با فرماندهان ارشد دولتی در ایالت‌های جنوبی این کشور از جمله باری،‌ ناپل، کالیاری، سیراکوس و تراپانی و همچنین ایالتهای مرکز و شمال از جمله بولونیا،‌ میلان و همچنین رم فعالیت می‌کنند.

بر اساس این گزارش یک هزار نیروی باقیمانده نیز درکنار پلیس محلی به گشتزنی‌های شبانه در شهرهای جنوبی از جمله باری، ناپل، کاتانیا،‌پالرمو و همچنین شهرهای میلان،‌ تورین و ورونا در مناطق شمالی این کشور می‌پردازند.

این عملیات با نظارت کمیته‌ای از وزارت کشور ایتالیا با حضور روسای پلیس این کشور و همچنین فرماندهان ارشد نظامی از روز سه شنبه و در ابتدا به مدت شش ماه اجرا می‌شود.

این برای نخستین بار نیست که نیروهای نظامی ایتالیایی در شهرهای این کشور مستقر می‌شوند. در سال 1992نیز در پی حمله نیروهای مافیا به دو قاضی که منجر به قتل آنها شد، نیروهای ارتش در خیابانهای شهر سیسیل مستقر شدند.

در سال 1994 نیز نظامیان ایتالیایی به منظور مقابله با روند مهاجرت‌های غیر قانونی در مرز این کشور با اسلوونی در شمال شرقی ایتالیا مستقر شدند و یک سال پس از آن نیز این نیروها برای برخورد با مافیا راهی شهر ناپل شده بودند

کد خبر 59406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز