رئیس  ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار وزیر دفاع تاجیکستان از ایجاد کارگروه مشترک دفاعی و نظامی دو کشور خبر داد.

سرلشگر باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص توافقات دیدار با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان اظهار کرد: با آغاز فصل بهار میزبان وزیر دفاع کشور دوست و همسایه جمهوری تاجیکستان بودیم؛ که در این سفر پایه‌های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا گروه کاری مشترکی بین نیروهای مسلح دو کشور ایجاد شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی را ترسیم و برنامه ریزی کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: وزیر دفاع تاجیکستان با هیئت همراه از مجموعه‌های صنایع دفاعی کشور ما بازدید داشتند و در نشست امروز هم درباره گروه‌های کاری مختلف در حوزه نظامی از جمله همکاری‌های آموزشی و ... مذاکره شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قطعا همکاری نیروهای مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیروهای مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و این سفر سرآغاز توسعه روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: کشور تاجیکستان فارس زبان و دارای فرهنگ تاریخ و دین مشترکی با کشور ما است و بهار طبیعت با بهار توسعه نظامی دو کشور همراه خواهد بود.

کد خبر 593797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha