پیکر محیط‌بانان زنجانی که در حین انجام وظیفه آسمانی شدند، ظهر امروز در میان حزن و اندوه خانواده، همکاران و اقشار مختلف مردم، تشییع و به خاک سپرده شد.

محیط بان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پیکرهای مطهر شهیدان میکائیل هاشمی و مهندس مهدی مجلل که در راه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور در این استان به درجه رفیع شهادت نایل شدند، در بهشت زهرا(س) شهر زنجان آرام گرفتند.

 شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ و با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ و افزون بر هفت سال خدمت، متاسفانه دوشنبه‌شب (۱۶ فروردین‌ماه) در حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفان، آسمانی شدند.

 وی اظهار کرد: شهید مجلل مجرد و شهید هاشمی دارای همسر و یک فرزند پسر هفت ساله است و اکنون نیز همسرش باردار است که متاسفانه این شهید گرانقدر نتوانست تولد فرزند دوم خود را ببیند.   

مرشدی تصریح کرد: خبر شهادت این دو محیط‌بان زنجانی، خانواده بزرگ محیط زیست را شوکه کرد و باور اینکه این عزیزان دیگر در میان ما نیستند بسیار سخت و غم‌انگیز است. امیدواریم مسببان این عمل غیرانسانی که از سوی عوامل انتظامی استان زنجان دستگیر شده‌اند هرچه زودتر به سزای اعمال جنایتکارانه خود برسند.

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی، دستگیری و اعتراف عاملان شهادت دو محیط‌بان غیور زنجانی در کمتر از ۱۲ ساعت توسط پلیس استان خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش با تبریک و تسلیت شهادت این دو محیط‌بان عزیز گفت: شامگاه سه‌شنبه در تعقیب و گریز محیط‌بانان با افراد ناشناس در منطقه حفاظت‌شده فیله خاصه در شهرستان زنجان دو نفر از محیط‌بانان بر اثر اصابت گلوله به شهادت می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی استان زنجان پس از اطلاع از این اقدام ناراحت‌کننده عملیات شناسایی و دستگیری متهمان را با محوریت پلیس آگاهی و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی آغاز کردند.

جهانبخش افزود: در کمتر از ۱۲ ساعت عاملان شهادت این دو محیط‌بان شناسایی و در اقدامی هوشمندانه و حرفه‌ای دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: اطلاعات پلیس و تحقیقات صورت‌گرفته حاکی از این است که این دو محیط‌بان با وجود برتری تجهیزاتی که نسبت به شکارچیان غیرمجاز داشتند، برای پرهیز از اقدامات غیرقانونی، قانون به کارگیری سلاح را رعایت کردند و قصد دستگیری آنان را در محیط حفاظت‌شده داشتند.

جهانبخش افزود: متهمان در اقدامی غافلگیرانه این دو محیط‌بان عزیز را که تا آخرین لحظه از کیان محیط زیست دفاع می‌کردند، به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه به شکار غیرمجاز و شهادت این دو محیط‌بان عزیز اعتراف کردند، گفت: ماموران در بازرسی از متهمان ۳ قبضه اسلحه شکاری به همراه ابزارآلات شکار و مقداری گوشت شکار غیرمجاز کشف کردند.

کد خبر 593608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 2
    این کفتارهای قاتل را در ملاعام اعدام کنید