مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

مزارع و باغ‌های استان سیستان و بلوچستان با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کم شدن سبزینه مراتع به شدت در معرض خطر ملخ صحرایی هستند.

ملخ صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون کار پایش و دیده‌بانی ملخ صحرایی مهاجر در سطح ۴ میلیون و ٢۵٠ هزار هکتار انجام شده و روند کار با جدیت بیشتر در حال انجام است.

غلام حسین تیموری اظهار کرد: این امر سبب شد تا پایش و دیده‌بانی این آفت خطرناک بین‌المللی در مناطق جنوبی استان با شدت بیشتری دنبال شود.

وی بیان کرد: تاکنون کار پایش و دیده بانی ملخ صحرایی مهاجر در ١٨ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان در سطح ۴ میلیون و ٢۵٠ هزار هکتار انجام شده و روند کار با جدیت بیشتر در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور در نیمه اول فروردین سال جاری، دستجات ملخ صحرایی از کشور عربستان وارد استان‌های بوشهر و خوزستان شده است.

تیموری از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دسته‌های ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

سال گذشته اداره سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی علاوه بر ۲۷ دستگاه سمپاش یوال وی پاش پشت وانتی، استفاده از سمپاشی هوایی و ۱۲۰ سمپاش از انواع سمپاش‌های توربولاینر و پشت تراکتوری برای تسریع در روند عملیات مبارزه، ۵۵ دستگاه سمپاش دیگر نیز به ناوگان سمپاشی اضافه کرد.

کد خبر 593562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha