یک شرکت داروسازی در هند روز دوشنبه ۱۹ فروردین اعلام کرد پس از نتایج مقدماتی امیدوارکننده استفاده از یک داروی هپاتیت C برای درمان کرونا می‌خواهد مجوز استفاده از آن را در بیماران کووید-۱۹ را به دست آورد.

Cadila

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت داروسازی هندی «کادیلا» (Cadila) یک دوز منفرد  این داروی هپاتیت C در صورتی که در ابتدای بیماری کووید-۱۹ تجویز شود، می‌تواند به بهبودی سریع‌تر بیماران و جلوگیری از عوارض مشاهده‌شده در مراحل پیشرفته‌تر بیماری کمک کند.

بر اساس داده‌های کارآزمایی بالینی مرحله سوم این دارو حدود ۹۱ درصد بیمارانی که با آن درمان شده‌اند، تا روز هفتم آزمایش پی‌سی‌آر منفی پیدا کردند، در حالیکه در گروهی که درمان استاندارد را دریافت کرده بودند، این میزان حدود ۷۹ درصد بود.

این دارو که نوعی اینترفرون است که با نام PegiHep بوسیله شرکت کادیلا تولید می‌شود و در اصل ۱۰ سال پیش برای درمان هپاتیت C در هند مجوز گرفته است و اکنون برای درمان کووید-۱۹ مورد استفاده مجددد قرار گرفته است.

اینترفرون‌ها نوعی از پروتئین‌ها هستند که سلول‌های بدن هنگامی آلوده شدن به ویروس‌ها آزاد می‌کنند و باعث تحریک دستگاه ایمنی می‌شوند و از دسته سایتوکاین‌ها (گروهی از پیام‌رسان‌ها مولکولی) هستند. شرکت‌های داروسازی با ساختن اینترفرون‌ها از آنها برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده کرده‌اند.

داروی PegiHep یک اینترفرون از نوع آلفا-2b است که «پگیله» (Pegylated) شده است. پگیلاسیون فرآیندی است که در آن زنجیره‌های پلیمری «پلی‌اتیلن گلیکول» به یک مولکول مانند مولکول دارویی متصل می‌شوند تا اثربخشی آن را افزایش دهند.

کد خبر 593227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha