به موجب همکاری مشترک شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، پروژه اتصال ایستگاه متروی میدان راه‌آهن تهران به شبکه راه‌آهن سراسری کشور از طریق یک گالری ارتباطی به ثمر نشست.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، این اقدام پس از تفاهم صورت گرفته میان مترو و شرکت راه‌آهن رخ داد؛ اقدامی که برای نخستین بار در کشور به شمار می‌آید و بر اساس آن، شبکه راه‌آهن سراسری ایران به یک ایستگاه از متروی کلانشهر پایتخت متصل شد.

این امر با احداث یک گالری به‌طول ۶۰ متر و تعبیه ۲ دستگاه پله‌برقی از سوی شرکت مترو تهران، با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومان جنبه عملیاتی پیدا کرد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در همین ارتباط اتصال شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری را یکی از آرزوهای خود برشمرده و گفت: به هر میزان طرح‌های اینچنینی که به ثمر بنشیند، از میزان تردد مردم در سطح شهرها کاسته خواهد شد و ضمن کاهش بار ترافیک کلانشهرها، به همین میزان بر جاذبه‌های شبکه مترو افزوده خواهد شد.

او افزود: با توجه به هدف گذاری‌های صورت گرفته به منظور افزایش سهم مترو در پوشش سفرهای درون شهری به میزان ۵۰ درصد، بی‌تردید با طرح‌هایی مشابه آنچه افتتاح شد، می‌توان به این دستاورد بزرگ نائل آمد.

کد خبر 593193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha