معاون کل وزیر بهداشت گفت: موجی که عمدتا از جنوب غرب با ویروس جهش‌یافته شروع شده بود غرب را فراگرفته و در شمال کشور نیز شیوع این بیماری را با سفرهای نوروزی شاهدیم.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: متاسفانه با ۹۶ شهرستانی که امروز به شهرهای قرمز و زرد اضافه شدند اکنون ۲۱ درصد شهرها به قرمز و زرد تبدیل وضعیت پیدا کردند و مجموع شهرهای قرمز و زرد ۲۲۷ شهرستان است در حالی که مجموع آبی و زرد ۲۲۱ شهرستان است و ۵۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

وی با بیان این‌که ۵ درصد شهرها در وضعیت آبی قرار دارند، افزود: ۱۳ مرکز استان قرمز و نارنجی تبدیل وضعیت پیدا کردند، شهرهای قرمز و نارنجی کلانشهرهایی هستند که از نظر جمعیت تراکم بیشتری دارند.

حریرچی ادامه داد: موجی که عمدتا از جنوب غرب با ویروس جهش‌یافته شروع شده بود غرب را فراگرفته است و در شمال کشور نیز شیوع این بیماری را با سفرهای نوروزی شاهد هستیم و علی رغم افزایش فعالیت بیمارستان‌ها در کشور موارد بستری و شیوع ابتلا آسانسوری شده است و تعطیلی مشاغل گروه دو و سه و چهار در شهرهای قرمز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز نیز خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دوسوم کارمندان به صورت دورکار وظایف خود را باید انجام دهند.

حریرچی گفت: ۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۴ شهرستان امروز نارنجی شده است و مجموع شهرهای نارنجی به ۱۳۹ رسیده است. رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی و سفر و استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: اگر موسسه‌ای تعطیل شود، کارمندان باید در خانه بمانند و از تردد پرهیز کنند. الگوی ابتلا کاملا خانوادگی است و باید بیشتر مراقب سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بود. در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا درخصوص لغو طرح ترافیک تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 593137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha