یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

پرسپولیس با ۲۱شوت مقابل پدیده رکورد این فصل خودش را شکست، مهدی رحمتی هم با متوقف کردن یحیی تیم‌های سابقش سپاهان و استقلال را خوشحال کرد.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس که بازی رفت را با ۳گل از پدیده برده بود، دیروز در حالی به این تیم امتیاز داد که بیشتر از بازی رفت فرصت گلزنی داشت. اولین بازی پرسپولیس در سال جدید، صحنه فرصت‌سوزی شاگردان یحیی گل‌محمدی بود که انگار از ابتدا با غرور به زمین آمده بودند و از سر شکم‌سیری فوتبال بازی می‌کردند. مصاف پرسپولیس با پدیده در هفته نوزدهم لیگ‌برتر در حالی آغاز شد که بعد از مدت‌ها تعدادی تماشاگر هم در ورزشگاه حضور داشتند. ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد دیروز میزبان حدود ۵۰۰ تا هزار تماشاگر بود و حتی مراسم ابتدای بازی هم به شیوه روزهای قبل از کرونا برگزار شد. پرسپولیس که در بازی ایران و سوریه ۴نماینده در ترکیب تیم‌ملی داشت از این جمع فقط به کنعانی‌زادگان بازی داد و ۳نفر دیگر را روی نیمکت نشاند. یحیی گل‌محمدی حتی سیامک نعمتی را که فقط ۱۷دقیقه برای تیم ملی بازی کرده بود به میدان نفرستاد تا ترکیب جدیدی را برای مصاف با پدیده امتحان کند. به این ترتیب کمال کامیابی‌نیا در ترکیب اصلی قرار گرفت و پهلوان و ترابی هم به طور همزمان در خط میانی قرار گرفتند. پدیده بازی را بسیار محتاطانه آغاز کرد و مشخص بود برنامه مهدی رحمتی برای تقابل با حملات پرسپولیس، تجمع در زمین خودی است. تیم میزبان در نیمه اول کاملا در یک سوم دفاعی خودش تجمع کرده و پرسپولیسی‌ها با نفرات پرتعداد در زمین این تیم به ایجاد موقعیت می‌پرداختند. اما موقعیت‌های گلزنی پرسپولیس یکی‌یکی از دست رفت تا پدیده که نیم‌نگاهی به ضدحملات داشت در آخرین لحظات نیمه اول روی یکی از همین ضدحملات به گل برسد. گل پدیده را چهره ویژه این تیم یعنی امین قاسمی‌نژاد به ثمر رساند که چند هفته‌ای با اخبار پیوستن به استقلال در صدر اخبار بود و حالا یک هفته هم با گلزنی به پرسپولیس در صدر اخبار خواهد ماند.

در نیمه دوم طبیعتا پرسپولیس برای جبران گل خورده و فرار از شکست به زمین آمد. اما در حالی که تصور می‌شد پدیده دفاعی‌تر و محتاطانه‌تر از نیمه اول بازی کند، در اتفاقی جالب مهدی رحمتی بازیکنان بیشتری را به زمین پرسپولیس می‌فرستاد و تیمش حتی در ضدحملات هم پرتعدادتر و خطرناک‌تر از نیمه اول ظاهر شد. در آن سوی میدان پرسپولیس هم هجومی‌تر و خطرناک‌تر از نیمه اول باز به خلق موقعیت مشغول بود و بعد از به میدان آمدن مهدی عبدی، امیری، نوراللهی و آل‌کثیر موقعیت‌های سیاه‌پوشان پرسپولیس بیشتر و بیشتر هم شد. اما در کمال ناباوری، حاصل این همه موقعیت فقط یک گل بود که با شوت میلاد سرلک از داخل محوطه جریمه به دست آمد. سایر موقعیت‌ها را عبدی، نوراللهی، عالیشاه، مغانلو و... به نوبت از دست دادند تا پرسپولیس ۲امتیاز حساس را در ابتدای سال جدید از دست بدهد. پرسپولیس که سپاهان را شانه‌به‌شانه خودش در صدر جدول می‌بیند حالا با یک امتیاز بیشتر موقتا در صدر ایستاده اما به احتمال زیاد باید منتظر فرار سپاهان بعد از بازی فردا باشد. آن وقت حسرت پرسپولیسی‌ها از موقعیت‌های سوخته دیروز بیشتر خواهد شد و بیش از همه مهدی عبدی است که باید فکر کند چطور در مقابل دروازه خالی پدیده توپ را آرام به سمت تنها مدافع این تیم فرستاد!

کد خبر 592839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha