کریستیانو رونالدو برخلاف پیش‌بینی‌ها در ۳ بازی اخیر تیم ملی پرتغال نتوانست رکورددار آقای گل جهان شود.

رونالدو و دایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ابر و باد و مه و خورشید و دروازه‌بان تیم ملی آذربایجان و داور بازی پرتغال- صربستان دست‌به‌دست هم دادند تا رکورد بهترین گلزن ملی که با ۱۰۹ گل در اختیار علی دایی است، همچنان دست‌نخورده باقی بماند و رونالدو در ۳ بازی نسبتا آسان فقط بتواند یکی به گل‌های ملی ۱۰۳ گانه‌اش اضافه کند و در فاصله ۶ گله با دایی متوقف شود. جالب اینکه دایی که چند سال پیش گفته بود هیچ‌کس مثل مسی نمی‌شود و رونالدو اصلا در حد و اندازه‌های ستاره آرژانتینی نیست، حالا نظرش را عوض کرده و کریستیانو را بهترین بازیکن تاریخ خوانده. دایی گفته رکورد برای شکستن است و چه بهتر که رکورد او به‌دست کسی مثل رونالدو شکسته شود.

گل کریس به لوکزامبورگ نخستین گل ملی این ستاره در سال ۲۰۲۱ بود. سال ۲۰۲۰ هم به‌لطف عقب‌افتادن یورو و قرنطینه کرونایی و تعطیلی برخی فیفادی‌ها و همچنین مصدومیت و ابتلای کریستیانو به کووید-۱۹ تنها ۳ گل به گل‌های ملی او اضافه کرد. یک سال پیش از آن او بهترین رکورد شخصی‌اش را در دیدارهای ملی ثبت کرده بود؛ ۱۴ گل. در بازی با آذربایجان دروازه‌بان این تیم یک‌تنه رکورد دایی را نجات داد. در این بازی از ۳۰شوتی که پرتغالی‌ها زدند، تنها یک‌توپ از خط دروازه رد شد تا دروازه‌بان آذربایجان با سیو ۵۸‌درصدی و نمره ۹.۸ بهترین بازیکن زمین شود. در دقیقه پایانی بازی با صربستان که مسابقه با تساوی ۲-۲ دنبال می‌شد، رونالدو گل سوم پرتغال را زد اما داور اعتقاد نداشت که توپ از خط دروازه رد شده است.

این بدشانسی رونالدو بود؛ او در همین دقیقه در دیدار رفت یوونتوس مقابل پورتو هم یک پنالتی به دست آورد که داور آن پنالتی واضح را نادیده گرفت و در دیدار برگشت هم ۲ پنالتی یووه بلعیده شد تا کریستیانو بار دیگر از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شود. داور دیدار پرتغال- صربستان پس از مسابقه از سرمربی پرتغال به‌خاطر نادیده‌گرفتن آن گل عذرخواهی کرد. رونالدو که به‌دلیل اعتراض کارت زرد گرفته بود، بازوبند کاپیتانی را پس از سوت پایان به زمین انداخت که بعدا خودش مجبور به عذرخواهی از هواداران شد و خواهرش گفت که او قصد بی‌احترامی به بازوبند را نداشته و اگر می‌توانسته آن را به‌صورت داور می‌کوبیده.

نبود VAR در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به معضلی برای صاحبان قدرت در فوتبال تبدیل شده و آنها دارند چوب نبود امکانات در کشورهای ضعیف‌تر را که از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی محروم‌اند، می‌خورند. بازوبندی که رونالدو به زمین انداخت با اینکه موجب انتقاداتی شد، ممکن است سبب خیر شود. این بازوبند قرار است برای کمک به درمان گاوریل یوردویچ، کودک شش‌ماهه صربستانی که از بیماری نادر آتروفی عضلانی نخاعی رنج می‌برد به حراج گذاشته شود تا هزینه ۲.۵ میلیون یورویی درمان او تامین شود.

کد خبر 592630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha