سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه ۱۳ فروردین ۱۱۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر برسد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سیماسادات لاری با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر فوت کرده‌اند افزود: از دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی و هزار و ۳۳۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ به یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۳۳ هزار و  ۹۴۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: چهار هزار و ۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۱۲ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۷۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در حال حاضر ۴۶ شهرستان قرمز و ۱۱۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه با افزایش تردد در جاده‌ها در ایام نوروز و کاهش چشمگیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، روند ابتلا به بیماری در تمام استان‌ها جز خوزستان صعودی شده و ما شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز به ۴۶ و شهرستان‌های نارنجی به ۱۱۹ هستیم. همچنین ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد هستند و تنها ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی باقی مانده‌اند.

دکتر لاری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در کشور به شکل نگران‌کننده رو به افزایش است و مطمئنا در روزهای آینده باید شاهد بالاتر رفتن آمار فوت‌شدگان بیماری هم باشیم. فراموش نکنیم که شکست این بیماری جز با همکاری مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر نخواهد شد.

کد خبر 592534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha