سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از اقدام اروپا برای تشکیل کمیسیون مشترک برجام، آن را گام مثبت توصیف کرد.

ند پرایس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ند پرایس روز پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی درباره بیانیه امروز اتحادیه اروپا برای تشکیل کمیسیون مشترک برجام، این مطلب را مطرح کرد و افزود: ما از هفته‌ها پیش اعلام کرده‌ایم که آماده بازگشت به اجرای تعهدات خود مطابق برجام هستیم در صورتی که ایران اقدام مشابه انجام دهد.

وی ادامه داد: ما برای گفت‌وگو با شرکایمان در ۱+۵ روی باز نشان دادیم تا بهترین مسیر برای دستیابی به آن را بیابیم که شامل گام‌های جدی مقدماتی متقابل می‌شود. ما به گزینه‌های این کار نگاه کرده‌ایم که شامل گفت‌وگوی مستقیم از طریق شرکای اروپایی ما می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: در نشست هفته گذشته با اروپا و نشست چهارجانبه با سه کشور اروپایی، ایران در صدر موضوعات مورد بحث بود. همچنین ایران یکی از مهم‌ترین موضوع تبادل نظر با نمایندگان چین بوده است. ما گفت‌وگوهای متعددی را با متحدان مختلف داشته‌ایم.

پرایس خاطرنشان کرد: اعلامیه امروز اروپایی‌ها، گام مثبتی برای حرکت به سمت جلو در بازگشت متقابل به اجرای تعهداتی است که بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم.

وی همچنین درباره اعطای معافیت به عراق برای واردات برق از ایران هم گفت: معافیت واردات برق ایران به عراق هم به مدت ۱۲۰ روز برای کمک به بغداد انجام شد. ۱۲۰ روز، مدت خوبی است تا دولت عراق بتواند وابستگی خود را به انرژی گران ایران، کاهش دهد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره زندانیان دو تابعیتی هم گفت: هیچ اولویتی بالاتر از اینکه ببینیم شهروندان ما از بازداشت ایران آزاد شده‌اند، نداریم.

کد خبر 592507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha