دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی - علی شاکری: در فینال نوزدهمین دوره مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا در سالن اسپورت پلازای شهر آلماتی در حضور 5 هزار تماشاگر، آلماتی یا همان تیم‌ملی قزاقستان با آنالیز دقیق بازی‌های پیکان آنچنان جنگنده و با انگیزه ظاهر شد که

کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند پیکان بتواند از گردابی که حریف برای وی ساخته، نجات یابد. در آن لحظات سخت تنها یک تصمیم‌گیری شجاعانه و جایگزینی پرویز پزشکی به جای سعید معروف شرایط بازی را عوض کرد. همین موضوع تمام برنامه‌های تیم میزبان را به هم ریخت و این پیکان بود که توانست با بازگشت به موقع به بازی و تغییر جریان آن  برای سومین سال پیاپی و در مجموع برای چهارمین بار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شود. صحبت‌های مصطفی کارخانه پیرامون بازی فینال و ارزیابی‌اش از مسابقات دوره نوزدهم را می‌خوانید.

  • آقای کارخانه، چگونه جریان بازی را عوض کردید؟

اگر اغراق نباشد این سخت‌ترین رویارویی ما با قزاق‌ها طی 3 دوره حضور پیاپی در فینال جام نوزدهم بود. جو سنگین سالن تا حدود زیادی بازیکنان ما را از شرایط طبیعی‌شان دور کرده بود. از سوی دیگر، حریف با جواب گرفتن از آنالیز انجام داده روی تیم ما هیچ فضایی باقی نگذاشت. در یک لحظه همه چیز را تمام شده دیدم. در این هنگام تصمیم گرفتم سعید معروف را به طور کامل از ترکیب بیرون بکشم. ورود پزشکی به جای معروف به لحاظ روانی تیم ما را راه انداخت و حریف را سردرگم کرد.

  • در این بازی‌ها در مقابل کدام تیم‌ها به زحمت افتادید؟

در بازی با سانتوری ژاپن و آلماتی به زحمت افتادیم که ژاپن را با آنالیز دقیق بردیم و آلماتی را هم در فینالی مهیج شکست دادیم.

  • در پایان رقابت‌ها در شرایطی که از تیم‌های دوم و چهارم به ترتیب 3 و 2 بازیکن به عنوان بهترین‌ها انتخاب شدند، سهم پیکان تنها 2 بازیکن، نادی و عندلیب بود. فکر می‌کنید حق کدام یک از بازیکنان پیکان تضییع شد؟

ترکاشوند، شیرکوند و اکبری هم می‌توانستند در جمع برترین‌ها باشند.

  • نظر شما در مورد انتخاب احتمالی ست‌کوویچ به عنوان سرمربی موقت تیم‌ملی چیست؟

من نظر خاصی نمی‌توانم در این مورد داشته باشم، امیدوارم فدراسیون در استراتژی خود دچار اشتباه نشود. من شخصاً به طور موقت حاضر به قبول این مسئولیت نیستم و اعتقادم این است که مربیان داخلی در صورت فراهم بودن امکانات از همتاهای خارجی خود هیچ چیزی کم ندارند.

  • فکر می‌کنید که تیم‌ملی بتواند در مسابقات جام AVC کاپ موفق شود؟

انشاءالله که اینطور خواهد بود، اما من به فدراسیون پیشنهاد می‌دهم که حاضریم به جای تیم‌ملی با یکی، دو تغییر در مسابقات AVC کاپ حاضر شویم و قول رفتن روی سکو را هم می‌دهم.

کد خبر 59247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز