استرالیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران سراسر دنیا است و سالانه افراد زیادی برای اخذ اقامت این کشور درخواست می‌دهند. استرالیا با داشتن دانشگاه‌های بسیار معتبر و در سطح جهانی، سالانه پذیرای خیل عظیمی از دانشجویان است اما با شیوع کرونا، شرایط سخت‌گیرانه‌تری را در زمینه مهاجرت برقرار کرده است.

image.png

به همین دلیل، باید با تمامی قوانین آن آشنا باشید یا از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید تا در زمان طی کردن پروسه مهاجرت، به مشکلی برنخورید.

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

تحصیل در استرالیا برای همه امکان پذیر است

استرالیا با داشتن ۱۱۰۰ کالج و دانشگاه که بیش از ۲۲۰۰۰ رشته را ارائه می‌کنند، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل شناخته می‌شود. لازم است بدانید که این کشور، از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی، پس از انگلستان و آمریکا در جایگاه سوم قرار دارد و از میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان نیز ۷ دانشگاه در استرالیا قرار داد.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا

برای تحصیل در استرالیا، سیستمی در نظر گرفته شده که در آن، افراد بر اساس تابعیت‌های مختلف، در گروه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند و بر همان اساس، پرونده‌های آن‌ها بررسی می‌شود. دانشجویان ایرانی در گروه ارزیابی ۳ قرار می‌گیرند که بررسی‌های این گروه، سخت‌تر و با حساسیت بیشتری انجام می‎شود.

برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا، متقاضی ابتدا باید در یکی از مراکز آموزشی ثبت شده در استرالیا پذیرش شود. سپس متقاضی باید اثبات کند که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی، شهریه دانشگاه و ... را دارد. برای این کار باید یک پرینت بانکی از حساب خود به همراه داشته باشد.

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا

به طور کلی، نظام آموزشی استرالیا به سه بخش دبستان، دبیرستان و دانشگاه تقسیم‌بندی می‎شود. سیستم آموزشی مدارس این کشور در تمامی استرالیا یکسان است و تنها در برخی جزئیات کوچک در استان‌های مختلف، تفاوت‌هایی وجود دارد. دانش آموزان در استرالیا، از ۶ تا ۱۶ سالگی در مدارس این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند و تحصیلات آن‌ها در این دوره، به سه بخش زیر تقسیم می‎شود.

· دبستان: بین ۷ تا ۸ سال

· دبیرستان: بین ۳ یا ۴ سال

· پیش دانشگاهی: اینن مقطع دو ساله است

زبان رسمی استرالیا انگلیسی است و تمامی مدارس نیز با این زبان آموزش می‌دهند اما در برخی از استان‌ها، امکان دارد بعضی از واحدها به زبان دیگری ارائه شوند. پس از این دوره دانش آموزان می‌توانند وارد دانشگاه و مقطع کارشناسی شوند. دانش آموزان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا را دارند، باید مدرک ۱۲ ساله دیپلم خود، به علاوه ریز نمرات خود ارائه کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنند.

چرا استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و وجود دانشگاه‌های معتبر، هزینه‌های معقول نسبت به دانشگاه‌های اروپایی، سطح رفاه زندگی بالا و خیلی موارد دیگر باعث شده تا خیل عظیمی از دانشجویان، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در ادامه سایر ویژگی‌های تحصیل در استرالیا را بیان می‌کنیم.

· استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد

· زبان این کشور انگلیسی است و مردم آن نیز لهجه بسیار روانی دارند

· شهرهای استرالیا برای دانشجویان امن و ایده آل است

· زندگی در استرالیا با استانداردهای بالایی برقرار است

· برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا محدودیت سنی وجود ندارد

· امکان همراهی خانواده با دانشجو در زمان تحصیل در استرالیا وجود دارد

· پس از اتمام تحصیل، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای دانشجویان وجود دارد

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

تحصیل در نیوزلند

نیوزلند یا زلاندنو، نزدیک‌ترین کشور به استرالیا است، این کشور از دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک تشکیل شده و زبان رسمی آن‌ها نیز انگلیسی و یا مائوری است. هزینه‌های کم تحصیل در این کشور، باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به نیوزلند اقدام کنند. رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های نیوزلند از تنوع بالایی برخوردار است و دانشجویان می‌توانند به راحتی، در مقاطع مختلف تحصیل کنند.

سیستم آموزشی در مدارس نیوزلند تقریبا مشابه استرالیا است و دانش آموزان باید از سنین ۶ تا ۱۶ سال در این مقطع تحصیل کنند. اما برخلاف کشورهای دیگر، دوره کارشناسی در این کشور سه ساله است، زیرا دروس عمومی خیلی ارائه نمی‎‌شود. در این مقطع دانشجویان می‌توانند در هفته، ۱۰ ساعت نیز کار کنند تا هم با بازار کار نیوزلند آشنا شوند و هم بتوانند هزینه‌های تحصیلی خود را تامین کنند. از مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند باید به سفارت ارائه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

· مدارک هویتی متقاضی

· مدارک آیلتس با حداقل نمره ۶

· ارائه مدرک پیش دانشگاه و دیپلم آن

· ارائه ریز نمرات

· رزومه تحصیلی

· ارائه برگه انگیزه‌نامه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

تحصیل در استرالیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز امکان‌پذیر است. هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چیزی در حدود ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار نیوزلند است و سیستم آموزشی آن‌ها نیز کاملا شبیه نظام آموزشی استرالیا می‌باشد. از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع، می‌توان به مدرک مقطع کارشناسی، آیلتس با حداقل نمره ۶.۵، ارائه مدارک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن‌ها.

مدرک دکترای دانشگاه‌های نیوزلند، از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید. تحصیل در این مقطع، بین ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد و دانشجویان در این مدت اجازه کار به صورت تمام وقت را دارند. برای پذیرش در دانشگاه‌های نیوزلند برای این مقطع، باید یک توصیه نامه داشته باشید و همراه آن رزومه نامه و مقالات تخصصی خود را نیز به دانشگاه ارائه کنید. همچنین یکی دیگر از مدارک مهم برای تحصیل در این مقطع، آیلتس را نمره ۷ است.

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

تحصیل در استرالیا | راهنمای جامع مراحل اخذ ویزا و پذیرش در استرالیا

با اسمارت اپلای، به راحتی ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنید

تحصیل در استرالیا و نیوزلند، به دلیل داشتن سیستم آموزشی بسیار قوی و همچنین وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشورها، با تقاضای زیادی مواجه شده است. اگر می‌خواهید برای تحصیل به این کشورها مهاجرت کنید، باید شرایط خاصی داشته باشید، به همین دلیل، استفاده از یک وکیل مهاجرتی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. مجموعه اسمارت اپلای، با سال‌ها تجربه تخصصی در امر مهاجرت به استرالیا و نیوزلند، بستری را برای متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور فراهم کرده تا بتوانند به راحتی به بهترین وکلای مجرب مهاجرت به استرالیا دسترسی داشته باشند و پروسه مهاجرت خود را خیلی سریع طی کنند.

کد خبر 592282

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha