رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یک مراسم ازدواج در اقامتگاه شخصی‌اش فرصت را مغتنم شمرد و در حضور عروس و داماد و مهمانان از سیاست‌های جو بایدن در قبال ایران و چین و مکزیک انتقاد کرد.

ترامپ در حال سخنراني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ که همچنان مدعی است انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را با تقلب به بایدن باخته، در یک جشن عروسی در عمارت مارئه‌لاگو میکروفن را دست گرفت و حدود ۴۰۰ کلمه خارج از موضوع اصلی مهمانی حرف زد؛ انتقاد از سیاست‌های جانشین خود درباره ایران، چین و البته ماجرای حضور مهاجران در مرز مکزیک با آمریکا.

ترامپ جلوی یک گروه موسیقی که منتظر نواختن بودند ایستاد و خطاب به مهمانان گفت: «تازه‌ترین گزارش‌ها و خبرها درباره سیاست‌های مرزی، درباره چین و درباره ایران به من می‌رسد، اینکه ما داریم با ایران چه می‌کنیم. پسر، آنها [ایران] آماده توافق بودند و هر کاری برای رسیدن به توافق می‌کردند. بعد این مرد رفت و تحریم‌ها را برداشت و گفت که دوست دارد مذاکره کند. ایران هم پاسخ داد «ما اصلا کاری با ایالات متحده نداریم» و خب آنها نمی‌خواهند با ما توافق کنند.»

انتقاد ترامپ از سیاست بایدن در قبال ایران در جشن عروسی | آنها آماده توافق بودند

ترامپ سه سال پیش از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و بایدن پیش از ورود به کاخ سفید از برنامه خود برای بازگشتن به برجام خبر داد. رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ادامه سخنانش در جشن عروسی به سیاست بایدن در قبال چین و مهاجران مکزیکی هم تاخت و در بخشی از حرف‌ها به فردی به نام «جیم» اشاره کرد که هنوز کسی هویت او را نمی‌داند. این در حالی است که خود ترامپ در دوران ریاست جمهوری فرزندان خردسال را در مرز مکزیک از خانواده‌ها جدا می‌کرد و بایدن این سیاست را دنبال نکرده است.

ترامپ شیوه زمامداری بایدن را یک فاجعه بزرگ برای آمریکا دانست و از مردم پرسید: «دلتان برای من تنگ نشده است؟» مردم هم با تشویق و جیغ به او پاسخ دادند. ضمن اینکه در بسیاری از نظرسنجی‌ها برای انتخاب گزینه جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، ترامپ صدرنشین است. او به ۷۵ میلیون رای خود در انتخابات پیشین اشاره کرد و در پایان رو به عروس و داماد گفت: «حضور شما در مارئه‌لاگو مایه افتخار است. شما یک زوج فوق‌العاده و زیبا هستید. خوش بگذرانید.»

کد خبر 592255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    21 18
    ببین چقدر داره می سوزه که تو عروسی. هم ول کن ایران نیس تر امپ خل چل
  • یحیی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    12 7
    عالی ممنون
  • یاشار IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    20 2
    یاشاسین ایران
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    2 8
    می رسونه ایران چقدر مهمه..
  • احمد US ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    3 0
    دلیل اینکه ایشان چیزی میگوید و یا دیگری بر پایه متطق انهاست درست یا غلط .اداره اقتصاد خوذمان چندین اشکال داره از بیگانه چه خواهد امد که مهم نیست .فکر خود باشیم که انها فکر ما نیستند
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 9
    مااگر مذاکره قرار بود بکنیم باید با جمهوری خواها مذاکره میکردیم دموکراتها کاره ای نیستن
  • حزب الهی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    7 8
    ترامپ ازت نفرت دارم