یکی از اپیزودهای فیلم سینمایی «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که سال‌ها پیش به دلایلی از جمله متناسب شدن فیلم برای اکران عمومی حذف شده بود، به نسخه تازه آن بازگردانده شده است.

ابراهيم حاتمي‌كيا در نشست فيلم دعوت

به گزارش همشهری آنلاین، دو پلتفرم پرکاربرد این روزهای شبکه نمایش خانگی در روزهای اخیر نسخه‌ای تازه از «دعوت» در دسترس کاربران قرار داده‌اند که حدود ۲۵ دقیقه طولانی‌تر از نسخه سال ۱۳۸۷ است؛ یعنی زمانی که حاتمی‌کیا آن را به جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر نداد و البته نمایش جنبی «دعوت» تا حدودی هم به دلیل داستان و موضوع اجتماعی‌اش حاشیه‌ساز شد.

حالا ۱۳ سال از آن روزها می‌گذرد و «قصه ریحانه» را می‌توان با خیال آسوده در شبکه نمایش خانگی همراه دیگر اپیزودهای «دعوت» به تماشا نشست. داستان تمام اپیزودها به گونه‌ای به ماجرای تولد و سقط جنین پیوند می‌خورد و در اپیزود ششم آن قصه ریحانه با این بازیگران روایت می‌شود: لیلا اوتادی، پژمان بازغی، نگین صدق گویا، امید روحانی و مهتاب کرامتی.

بازگشت اپیزود حذف‌شده به فیلم پرحاشیه حاتمی‌کیا | دعوت پس از ۱۳ سال کامل شد
محمدرضا فروتن و سحر جعفری جوزانی در اپیزود «قصه خورشید» فیلم سینمایی «دعوت»

اپیزود ۲۵ دقیقه‌ای «قصه ریحانه» از دوشنبه ۹ فروردین در دسترس قرار می‌گیرد و حاتمی‌کیا این متن را برای آن نوشته است: «یا لطیف. فیلم سینمایی دعوت در رسانه‌های فیلیمو و نماوا پخش می‌شود و من بازخورد آن را می‌شنوم و خوشحال می‌شوم. لازم به توضیح است که دعوت تشکیل شده از چند قصه مستقل که متاسفانه به دلیل محدودیت تایم مجبور شدیم قصه ریحانه را حذف کنیم. تصمیم دردناکی بود ولی باید بین این مجموعه قصه یکی به نفع دیگران کنار می‌رفت. موقعیتی که در تاریخ سینما بارها رخ داده است. به هر حال اکنون بسیار خرسندم که دوباره فرصتی شده است امکان پخش قصه ریحانه فراهم شده است. می‌دانم برای هنرمندان این بخش ناراحت‌کننده بوده که از مجموعه حذف شدند و البته نجیبانه تحمل کردند. کیفیت فیلم نسبت به مجموعه کمی پایین‌تر است چرا که عملا به مراحل تصحیح رنگ نرسید ولی به نظرم قصه قابل تحمل است. مخصوصا سکانس کلیپ‌دار فینال که به نظرم یکی از زیباترین سکانس‌هایی است که من ساخته‌ام و آن را به شدت دوست دارم.»

کد خبر 592159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha