به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۰ را باید سال شبکه نمایش خانگی برای فیلمسازان ایران نام نهاد، چرا که اغلب سینماگران پس از رکود در سینما به این مدیوم کوچ کرده و در حال تولید پروژه هستند.

سریال خانگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، با شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینمایی بسیاری از پلتفرم‌ها به فکر ساخت آثاری برای سرگرم نگه داشتن مخاطبان خود افتادند و از سوی دیگر به دلیل تعطیلی و قرنطینه بسیاری از سینماگران که حالا بیکار شده بودند به سمت شبکه نمایش خانگی کوچ کردند چرا که اغلب با تلویزیون به مشکل برخورده‌اند و شبکه نمایش خانگی این فرصت را برای آن‌ها ایجاد کرده است تا بتوانند خلاء نبود فضا را جبران کنند و با دست بازتری اقدام به ساخت اثر کنند. در این گزارش نگاهی کوتاه داریم به آثاری که  در حال ساخت هستند و قرار است سال ۱۴۰۰ از پلتفرم‌ها به شکل آنلاین منتشر شوند.

«جزیره»

سیروس مقدم که سال گذشته با سریال «خواب زده» که در ژانر وحشت تولید شد و چندان نتوانست مورد توجه واقع شود، تجربه حضور در پلتفرم‌ها را پشت سر گذاشت، این بار با سریال «جزیره» به شبکه نمایش خانگی بازخواهد گشت. سریال «جزیره» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و قلم علی طالب آبادی با قصه‌ای ملودرام و اجتماعی ساخته می‌شود. این سریال این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و انتخاب بازیگران آن در حال انجام است.

«یاغی»

محمد کارت که سال ۹۸ فیلم «شنای پروانه» را ساخت که در جشنواره سی و هشتم مورد توجه واقع شد و با آغاز کرونا فیلم به روی پرده سینماها رفت اما نتوانست آنطور که ارزیابی شده بود در فروش گیشه موفق باشد، حالا نخستین تجربه کارگردانی خود در عرصه سریال سازی را با «یاغی» پشت سر خواهد گذاشت. در این سریال پارسا پیروزفر نیز برای نخستین بار به شبکه نمایش خانگی می‌آید.

«زخم کاری»

محمدحسین مهدویان که با آثاری چون «ایستاده در غبار»، «لاتاری، «ماجرای نیمروز» و «شیشلیک» تقریبا ژانرهای مختلف را در سینما تجربه کرده است، به تازگی سریال «زخم کاری» را با مضمونی اجتماعی برای شبکه نمایش خانگی کلید زده است. پیش از این برخی رسانه‌ها از محمدرضا تختکشیان به عنوان تهیه‌کننده سریال یاد کرده‌اند و تاکنون جواد عزتی، سیاوش طهمورث، رعنا آزادی‌ور و مهدی پاکدل جلوی دوربین رفته‌اند. هنوز مشخص نیست که این سریال در چند قسمت برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و موضوع آن چیست اما باتوجه به تجربه‌های متفاوت مهدویان در تولید آثار سینمایی احتمال این اثر هم از موضوعی متفاوت بهره‌مند خواهد بود.

«ماساژور»

محسن تنابنده که به واسطه ایفای نقش نقی در سریال «پایتخت» به محبوبیت در میان مخاطبان عام رسید و بیشتر به واسطه بازی و نویسندگی شناخته می‌شد، اخرین  تجربه کارگردانی‌اش به فیلم سینمایی «قسم» بر می‌گردد که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه واقع شد. او که سال ۹۹ با حضور در فیلم «روزی روزگاری آبادان» خوش درخشید، حالا در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود «ماساژور» را خواهد ساخت، سریالی کمدی که هنوز اطلاعاتی از آن در دسترس نیست و تنها از پلتفرم پخش کننده آن  فیلیمو نام برده شده است.

«آکتور»

نیما جاویدی نویسنده و کارگردان که این روزها فیلم سینمایی «خورشید» را در مقام نویسنده بر پرده سینماها دارد و با فیلم «سرخپوست» در مقام کارگردان خوش درخشید، در حالی که یکی از اعضای هیئت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود، این روزها مشغول تدارک ساخت سریال «آکتور»  به نویسندگی خودش است. مجید مطلبی تهیه‌کننده این سریال است تا دومین همکاری او با این کارگردان جوان پس از «سرخپوست» رقم بخورد.

«حرفه‌ای»

مصطفی تقی زاده پس از ساخت فیلم سینمایی «زرد» در  سال ۹۵ مدت زمان طولانی را صرف کرد تا بتواند گام بعدی را بردارد. او این روزها در حال تولید سریال «حرفه‌ای» است که پیش‌تر از آن با عنوان «روانی» به تهیه‌کنندگی سعید خانی یاد شده بود. سارا بهرامی، سیروان خسروی، ماهور الوند، زانیار خسروی، علی مصفا، مزدک میرعابدینی، المیرا دهقانی، مرتضی تقی‌زاده، اسما رمضانی بازیگران این سریال هستند. سریال «حرفه‌ای» با سرمایه گذاری پلتفرم نماوا و برای پخش به صورت انحصاری از اواسط تابستان ۱۴۰۰ آماده می‌شود.

«خون‌خورده»

علی سرابی بازیگر سینما و تئاتر که پس از نمایش «آن سوی آیینه» در سال ۹۶ در اثری حضور نیافته، حالا درصدد است فیلمنامه سریال «خون‌خورده» را  با اقتباس از  رمانی به همین نام نوشته مهدی یزدانی‌خرم به تهیه‌کننده‌گی علی سرتیپی تبدیل به سریال در شبکه نمایش خانگی کند. حق ساخت این رمان از «نشر چشمه» خریداری شده و نگارش فیلمنامه‌ آن به دست تیمی به سرپرستی یزدانی‌خُرّم آغاز شده است و علی سرابی کارگردان و بازیگر تئاتر ایران، در اولین تجربه‌ تصویری‌اش این پروژه‌ را کارگردانی خواهد کرد. «خون‌خورده» قصه‌ پنج برادر است در سال‌های دهه‌ شصتِ ایران، از تهران تا اصفهان، از بیروت تا آبادان و از مشهد تا کلیسایی کوچک در محله‌ نارمک که ۲ روح بر صلیبِ لق‌اش نشسته‌اند... قصه‌ «برادران سوخته». برادرانی که گم شده‌اند.

«ناجور»

همایون اسعدیان کارگردان فیلم‌های سینمایی «بوسیدن روی ماه»، «طلا و مس» و «یک روز بخصوص» و همچنین سریال‌هایی، چون «راه بی‌پایان»، «بچه‌های خیابان» و «لحظه گرگ و میش» نیز تصمیم دارد با یک مجموعه طنز به نام «ناجور» به شبکه نمایش خانگی بیاید. بابک کایدان این روزها درحال نگارش فیلم‌نامه این مجموعه است و ایرج محمدی که پیش از این نیز سریال «مانکن» را در شبکه نمایش خانگی تهیه و تولید کرده، برای دومین بار به سمت ساخت سریالی در این رسانه رفته است. «ناجور» محصول شرکت نبراس پیکچرز است و در دو فصل ۱۵ قسمتی برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود.

«شاخ آفریقا»

سعید آقاخانی که این روزها سریال «نون خ» را در مقام کارگردان در حال پخش از تلویزیون دارد، «شاخ آفریقا» را با بازی  هومن سیدی و پژمان جمشیدی پس از تعطیلات نوروزآغاز می‌کند. محراب قاسم خانی طراح و سرپرست فیلمنامه و سعید هوشیار نویسنده این سریال است که  قصه دو شخصیت را روایت می‌کند که سرنوشت‌شان به هم گره می‌خورد و حالا به دنبال شاخ آفریقا از تهران به کمپ گینه می‌رسند اما این پایان ماجرا نیست و تا رسیدن به شاخ آفریقا مسیر طولانی دیگری را باید طی کنند. این سریال در تهران آغاز و در گینه نو ادامه و در نهایت در جزایری در اقیانوس هند و شاخ آفریقا به پایان می‌رسد. «شاخ آفریقا» به کارگردانی سعید آقاخانی برای پخش اختصاصی در سامانه فیلیمو آماده می‌شود.

«میدان سرخ»

ابراهیم ابراهیمیان پس از ساخت فیلم «پیلوت» در سال ۹۶ و «دابلند» که در گرجستان ساخته شده اما هنوز به اکران نرسیده است، این بار به سراغ ساخت سریال رفته است. این سریال با  رگه‌های اکشن ساخته شده و این روزها مراحل  فنی خود را پشت سر می‌گذارد. حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، امیرحسین آرمان، آرمین رحیمیان، بهدخت ولیان و … در این سریال شبکه نمایش خانگی بازی کردند. جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه‌کننده و سعید صفرپور به عنوان مجری طرح نوشته سارا سلطانی و علی مسعودی نیا را با همراهی ابراهیمیان تبدیل به اثری برای مخاطبان کرده‌اند که قرار است از فیلیمو پخش شود.

کد خبر 592138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha