شرکت سوئدی کاندلا به دنبال ایجاد موج جدیدی در صحنه حمل و نقل آبی محلی با ارائه یک کشتی فانتزی است که ادعا می‌کند از جهات مختلف طرحی بین‌المللی خواهد بود.

کاندلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، کشتی P-۳۰ به گونه‌ای طراحی شده است که سریع‌ترین کشتی مسافربری تمام برقی جهان خواهد بود. ضمن اینکه باعث پاکسازی کانال‌های آبی می‌شود که هم‌اکنون جولانگاه کشتی‌های دیزلی است. طول کشتیP-۳۰ طبق اعلام سازنده، ۱۲ متر است و فضای کافی برای جابجایی ۳۰ مسافر را دارد. این کشتی با قدرت ایجاد شده توسط دو موتور برقی ۶۰ کیلوواتی حرکت می‌کند. این موتورها، سرعت کشتی را به حداکثر ۳۰ گره می‌رسانند، اما برای خدمات‌رسانی سرعت آن بین ۲۰ تا ۲۵ گره دریایی خواهد بود. باتری لیتیوم ۱۸۰ کیلووات ساعتی نیز قادر است مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند.

به گفته شرکت، این مشخصات باعث می‌شود، P-۳۰ نه تنها سریع‌ترین کشتی مسافربری برقی جهان باشد، بلکه اولین کشتی خواهد بود که بردی چنین طولانی دارد. این بیشتر به دلیل وجود یک رایانه پردازنده است که این وسیله نقلیه را ارزیابی می‌کند و صد بار در ثانیه تنظیمات بر روی هیدروفویل‌ها (باله‌های زیر کشتی) را انجام می‌دهد تا سطح آن تنظیم شده و به راحتی روی آب شناور شود.

عکس | سوئد سریع‌ترین کشتی مسافربری برقی جهان را می سازد

کاندلا می‌گوید، این امر علاوه بر کاهش مصرف انرژی در حدود ۸۰ درصد در مقایسه با کشتی‌های پر سرعت امروزی، وسیله نقلیه را پایدار نگه می‌دارد. این بدان معناست که P-۳۰ قادر خواهد بود از طریق آبراه‌های شهری با سرعتی بالاتر از سایر قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری حرکت کند، بدون اینکه به دیگر کشتی‌ها یا سازه‌های اطراف آسیب برساند.

بیشتر بخوانید:

طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده این کشتی در سال ۲۰۲۲ در استکهلم رونمایی می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ برای خدمت‌رسانی عرضه شود.

کد خبر 591925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha