فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، برنده سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۱ امروز جمعه از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

فیلم یدو

به گزارش همشهری آنلاین، کمتر از ۲۴ ساعت پس از پخش «تک‌تیرانداز» بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره سال گذشته از شبکه سه، نوبت به «یدو» رسید که موفق‌ترین فیلم جشنواره فجر ۹۹ بود و چند سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد.

«یدو» بازگشتی است به روزهای اوج سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و داستان روزهای اول جنگ را روایت می‌کند؛ جایی که یک مادر تنها (با بازی درخشان ستاره پسیانی) باید زیر آتش توپخانه بعثی‌های عراق مراقب خانه و زندگی و بچه‌هایش در آبادان باشد. پسر بزرگ خانواده تمام تلاش خود را می‌کند تا همراه مادر و خواهر و برادر و چند حیوان خانگی از شهر بگریزد اما در نهایت آنها را تنها می‌گذارد و...

جعفری که پیش‌تر با «۲۳ نفر» نشان داده بود راه و رسم کار کردن با بجه‌ها را خوب بلد است، اینجا در «یدو» هم بدون نشان دادن تصویری آشکار از دشمن بعثی، یک داستان کودکانه را به شکلی باورپذیر و اثرگذار روایت می‌کند. فیلم گرچه چهره سرشناس ندارد اما راه خود را می‌رود و تماشاگر را تا پایان می‌کشاند. پسیانی برای «یدو» جایزه دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را برد و میلاد صویلاوی نوجوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد.

«یدو» امروز پیش از اکران رسمی در سینماها ساعت ۱۱ از شبکه یک روی آنتن می‌رود و ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۳ فروردین این بار از شبکه سه پخش می‌شود. اگر دلتان برای فیلم‌های کودکانه کانون تنگ شده، فرصت دیدن «یدو» را از دست ندهید و البته به بازی قهرمان نوجوان داستان هم خوب خیره شوید؛ شاید در لحظه‌های آخر از چرخش ماجرا رودست نخورید!

کد خبر 591909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha