وزیر نیرو در پیامی به مناسبت روز جهانی آب گفت: کم‌آبی همزاد ما ایرانیان است و باید با این کم‌آبی سازگار شویم تا زندگی، توسعه، رفاه، آسایش و امنیت خاطر پایداری را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.

رضا اردکانیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان امروز به مناسبت روز جهانی آب در پیامی عنوان کرد: در چنین ایامی از حدود ۲۰ سال پیش و بلکه بیشتر هرساله کشورهای جهان روز جهانی آب را گرامی می‌دارند. مجموع‌های ملل متحد هرساله عنوانی را برای این روز انتخاب می‌کنند و برنامه‌هایی را برای طول سال پیش رو در پرتو این عنوان تدارک می‌بینند.

وزیر نیرو افزود: عنوانی که برای روز جهانی آب در سال ۲۰۲۱ میلادی که مصادف با ایام نوروز ما ایرانیان است انتخاب شده، ارزش نهادن به آب از وجوه مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

اردکانیان ادامه داد: امید است ما هم با توجه به تمدن کهن به ویژه در بخش تولید، عرضه و مصرف آب در این کشور، بتوانیم از این عنوان بهره برده و در سال پایانی قرن موضوع سازگاری با کم آبی مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

وی گفت: این مساله مهمی است که همه ما به‌ویژه نسل جوان باید در شئون مختلف تحصیلی و زندگی اجتماعی و در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن و حتی در بخش خانگی مدنظر قرارگیرد.

اردکانیان افزود: کم آبی همزاد ما ایرانیان است و باید با این کم آبی سازگار شویم تا زندگی، توسعه، رفاه، آسایش و امنیت خاطر پایداری را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: دولت و دولت‌ها در این باره مسوولیت بزرگی دارند اما سهم عامه مردم و کسانی که دستی در فرهنگ‌سازی  کشور دارند نیز حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی و در راستای جلب توجه جهانی به آب، سازمان ملل متحد، روز ۲۲ مارس مصادف با دوم فروردین هر سال به نام «روز جهانی آب» نام نهاد. شعار ویژه سالی که گذشت (۲۰۲۰-۱۳۹۹) «آب و تغییر اقلیم» بود که با توجه به رویکردهای محیط زیستی و جغرافیایی مناطق مختلف جهان در راستای افزایش حساسیت و گشودن دریچه ای نوین به این دغدغه مهم برگزیده شد.

کد خبر 591610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha