یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از دوره‌ای درخشان، والنسیا روزهای سیاهی را تجربه می‌کند.

 اختلافات مدیریتی، نتایج ضعیف، تغییر پرشمار مربیان و بیلان منفی مالی، تیم قدرتمند اسپانیایی را به سایه‌ای از تیمی تبدیل کرده که توانست در دو فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان برسد.

 حال به نظر می‌رسد تنها راه چاره فروش ستارگان باشگاه باشد و در این شرایط قبل از همه، نام دو نفر به ذهن می‌رسد؛ داوید ویا و داوید سیلوا که جزو بهترین‌های اسپانیا در راه قهرمانی یورو 2008 بودند.

کمتر از یک ماه پیش، خوان ویلادونگا به عنوان یک تاجر موفق به سمت مدیر باشگاه انتخاب شد تا بتواند والنسیا را از این وضع بد اقتصادی خلاص کند، ولی دوره مدیریتی او تنها 16 روز ادامه داشت و به دلیل انتقاد از خوان سولر، سهامدار عمده باشگاه اخراج شد. او درباره شرایط بحرانی والنسیا گفته بود: «والنسیا دقیقاً 439 میلیون یورو بدهی دارد. اگر 350 میلیون یورویی را که باید برای ساختن ورزشگاه جدید پرداخت شود هم اضافه کنیم، بدهی به 739 میلیون می‌رسد. آیا می‌دانید والنسیا تا پایان سال جاری میلادی چه مقدار از این پول را باید پرداخت کند؟ 150 میلیون یورو. ما بیماری داریم که در بخش مراقبت‌های ویژه است و در خطر مرگ قرار دارد.»

سولر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد که ویلادونگا اخراج شده است: «باید روشن کنم که ویلادونگا به خواسته خودش جدا نشده، او اخراج شده است. او نتوانست از امتحانی که به عهده او گذاشته شده بود، سربلند بیرون بیاید.» روزنامه ال‌موندو خبر می‌دهد که ویلادونگا بابت این دوره 16 روزه، 10 میلیون یورو از باشگاه غرامت گرفته است، یعنی 714 هزار یورو به ازای هر روز. این مدیر برکنار شده تأکید می‌کند که به زودی با پول کافی برای خرید سهام باشگاه برمی‌گردد.

اما سولر هم که در روزهای گذشته شاهد تجمع تماشاگران علیه دوران مدیریتی‌اش بود، سرانجام تصمیم گرفت سهامش را به ویسنته سوریانو، دومین سهامدار عمده بفروشد. سوریانو که 10 درصد سهام باشگاه را در اختیار داشت در این سال‌ها دشمن شماره یک سولر بوده، با این حال سولر سهام 35 درصدی‌اش را به او واگذار کرد. او در این باره می‌گوید: «سوریانو حالا همه قدرت سیاسی باشگاه را در اختیار دارد و من هم به طور کامل از او حمایت می‌کنم.»

ویا در راه رئال یا تاتنهام

برای باشگاهی که در آستانه ورشکستگی قرار دارد، تنها راه باقیمانده فروش ستارگان است. مارکا به نقل از سوریانو، رئیس جدید والنسیا می‌نویسد: «نمی‌توانیم تضمین بدهیم که یکی از ستاره‌های‌مان را نمی‌فروشیم.» این به معنی چراغ سبزی برای مشتریان داوید ویا است و طبق معمول رئال مادرید پیشقدم شده. قهرمان 2 فصل اخیر لالیگا که به تدریج از خرید کریس رونالدو ناامید می‌شود، آلترناتیوهای دیگری را در نظر گرفته که ویا و سرجو آگرو، ستاره آرژانتینی آتلتیکو مادرید از آن جمله‌اند. پیشنهاد رئال برای بهترین گلزن یورو 2008، 40 میلیون یورو است. این در حالی است که ویلادونگا،‌ مدیر سابق والنسیا 2 بار به پیشنهادهای کمتر رئال پاسخ منفی داده بود.

این در حالی است که خوسه لوئیس تامارگو، مدیر برنامه‌های ویا به باشگاه تاتنهام توصیه کرده که پیشنهاد مشابهی را مطرح کند: «باشگاه‌های زیادی با من تماس گرفته‌اند تا بخت‌شان برای خرید مهاجمی که گلزنی‌اش در انگلیس تضمین شده است را بیازمایند. ولی من بر این باورم که اگر تاتنهام پیشنهاد بدهد، والنسیا آن را مطالعه می‌کند.»

او اضافه می‌کند: «داوید زندگی در لندن و همچنین سبک بازی تاتنهام با خوان‌ده راموس را دوست دارد. این باشگاهی است که او را به وجد می‌آورد.» تامارگو می‌گوید که تاتنهام هنوز پیشنهادی برای خرید ویا نداده است، ولی این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند، چراکه رابی کین در آستانه پیوستن به لیورپول قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود به زودی قراردادی 18 میلیون پوندی منعقد شود. همچنین پرونده انتقال برباتوف به منچستریونایتد هنوز مفتوح است.

کد خبر 59143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز