سعید پورصمیمی، هنرمند پیشکسوت و چهره سرشناس عرصه تئاتر و سینما پیام پنجمین سال گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی را صادر و امضا کرد.

سعید پورصمیمی

به گزارش همشهری آنلاین، پنجمین پیام روز ملی هنرهای نمایشی را پس از ثبت این روز در تقویم رسمی کشور سعید پورصمیمی  نوشت و چهارشنبه‌شب با حضور قادر آشنا (مدیر کل هنرهای نمایشی) و رضا بصیرت (مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی) در منزل این هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما امضا شد.

متن پیام روز ملی هنرهای ‎نمایشی در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

«تئاتر؛ می‌بیند وُ می‌شنود وَ فریاد می‌کشد که دقیقه‌هایش پُر از دغدغه‌یِ درست‌زیستن وُ رستگاری‌ست. از انسانِ مغلوب می‌گریزد و به فتح رذیلت‌ها و سلطه‌ی فضیلت‌ها می‌کوشد. نامیرا هنری که به جام دانایی، جاودانگی‌بخش است و بی‌دریغ، انسان را به رویینه‌تنی راهنمون است.

من؛ «سعید پورصمیمی» زاده‌ی سرزمینی هستم که از هنر، ارجمند وُ از هنر آبرومند است. به ایمان من؛ تئاتر پایتخت خواستن‌ها و پروردگاه توانستن‌هاست؛ صحنه‌ای که حبیبِ «بایدها» وُ  نهیبِ «نبایدها»ست و می‌کوشد از جهنم خشمِ راهی به روستای صلح بگشاید. هنرمند به همین زنده است، به همین که «بودن» وَ «چگونه‌بودن» را به نمایش بگذارد و مردم را به امروز وُ فردایی امیدوار کند که دردها به درود وُ تلخی ها به گوارایی بدل شده‌اند.

تئاتر؛ تکیده وُ ترسان، سالی دشوار را پشت سر گذاشت، سالِ سالن‌های مضطرب، سال‌ صندلی‌های خمیده وُ صحنه‌های خلوت! سالی که به سوگ نشستیم و سیاه‌پوش شدیم؛ با این همه تئاتر، تئاتر باقی ماند که موید نامیرایی هنر و اعجاز هنرمندان باشد. در سایه به سایه با بلا به زندگی اندیشیدیم و آرزومندانه زمزمه کردیم که:

مشکلی نیست که آسان نشود / مرد خواهد که هراسان نشود

چشم آن دارم با خاک‌صحنه‌خوردگان مهربان‌تر باشیم و با خاطره‌ی خوش‌ِ تیمارداری‌های تئاتر، نگذاریم تئاتر، در تبِ تنهایی، باقی بماند. ما دوباره آموختیم که زندگی «یگانه» است وُ فرصت کوتاه و دیگردوستی، تکلیف همه‌ی ماست.

سعید پورصمیمی»

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر از سال ۹۶ به‌عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسیده و تاکنون چهار جشن به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار شده است. علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی و زنده‌یاد محمدعلی کشاورز و اکبر زنجانپور هنرمندانی بودند که به ترتیب در چهار سال گذشته پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشتند.

کد خبر 591397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha