شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

بزرگترین بررسی انجام شده روی وضعیت بیماران سرطانی سراسر دنیا نشان می‌دهد که امید به زندگی این بیماران از کشوری به کشور دیگر و حتی در بخش‌های مختلف یک کشور تفاوت قابل ملاحظه دارد.

به گفته نشریه « لانست» در میان 31کشوری که در این طرح تجسس شده‌اند بیماران سرطانی آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه و ژاپن بیشترین امید زندگی را طی 5سال اول پس از تشخیص دارا هستند و کشور الجزایر به‌عنوان تنها کشور آفریقایی حاضر در این طرح، در انتهای فهرست قرار گرفته است.

بر این مبنا، یک آمریکایی مبتلا به سرطان پستان 4 برابر یک بیمار الجزایری مشابه، امید به زنده ماندن دارد.

کارشناسان عقیده دارند مهم‌ترین عامل تاثیر‌گذار در این زمینه میزان هزینه‌ای است که کشورهای مختلف صرف مراقبت‌های بهداشتی می‌کنند و تفاوت در سرمایه‌گذاری‌هایی از این دست باعث دسترسی متفاوت مردم دنیا به امکانات درمانی و تشخیصی می‌شود.

به‌عنوان مثال در حالی‌که آمریکا به‌عنوان کشوری که دارای بهترین شاخص‌ها در این زمینه است 13 درصد از درآمد ناخالص داخلی را به سلامت اختصاص می‌دهد؛ این رقم در کشور الجزایر فقط 4 درصد است.

پروفسور« میشل کالمن» استاد دانشکده بهداشت لندن که با همکاری 100‌محقق از 5قاره دنیا پرونده بیش از 2میلیون بیمار سرطانی را مورد بررسی قرار داده‌اند می‌گوید: «نتیجه تحقیق ما نشان دهنده شکافی عمیق در زمینه درمان و مراقبت بیماران سرطانی در کشورهای فقیر و غنی است.»

کد خبر 59084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز