دو ایستگاه «شهید ستاری» و «یادگار امام» در خط ۶ متروی تهران امروز با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، و سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهوری، به بهره‌برداری رسید تا شمار ایستگاه‌هایی که پیروز حناچی، شهردار تهران، پیش‌تر وعده افتتاح آنها را تا پایان سال داده بود، به عدد ۶ برسد.

مترو

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه امروز در این‌باره گفت: خط ۶ در ایستگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ دارای ایستگاه تقاطعی است و به همین لحاظ افتتاح‌ این ایستگاه‌های جدید از جمله یادگار امام(ره) و شهیدستاری شکل دیگری به روند مسافرپذیری خطوط ۶ و ۷ مترو خواهد بخشید.

علی امام ادامه داد: خط ۶ مترو به‌ طول حدود ۴۰ کیلومتر، طولانی‌ترین خط مترو زیرزمینی تهران به حساب می‌آید و اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره‌برداری کامل از خط ۶ از آن جهت است که این خط از بسیاری از مناطق، میدان‌های پررفت‌وآمد و بیشتر خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم شهر تهران عبور می‌کند و با خطوط یک، ۲، ۳، ۴ و ۷ مترو در ۶ ایستگاه و همچنین با خطوط دیگری که در برنامه توسعه مترو پایتخت پیش‌بینی شده است، ایستگاه تقاطعی دارد.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم حضرت عبدالعظیم آغاز می‌شود و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط ۴، در امام حسین(ع) با خط ۲، در ایستگاه شهدای هفت‌تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط ۳، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال‌غرب تهران منتهی می‌شود.

هفته پیش دو ایستگاه «دولاب» و «میدان قیام» هم با حضور محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس و دیگر اعضای شورای شهر تهران و همچنین پیروز حناچی، شهردار تهران، با  دستور رئیس جمهوری در منطقه تاریخی پایتخت به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 590412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha