معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: در تولید موتورهای دوچرخ برقی مشکلی وجود ندارد و با همکاری شهرداری به راحتی می‌تواند داخلی‌سازی کرد. اما به جز هزینه سوآپ دو مشکل بر سر راه است.

سورنا ستاري

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری) در مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و افتتاح ایستگاه‌های یادگار امام و شهید ستاری، پروژه ساخت قطار ملی را یک پروژه ملی دانست و گفت: همکاری شهردار تهران، ۱۸ شرکت دانش‌بنیان، ۴ مجموعه جهاد دانشگاهی و دیگر دستگاه‌ها و شرکت‌ها باعث شد در زمینه تولید در حوزه طراحی قطار مترو به سطح ۸۵ درصد داخلی‌سازی برسیم.

ستاری به اشاره به ۷۰ درصد داخلی‌سازی قطار ملی و داخلی سازی ۸۸ درصدی از لحاظ زیرساختی، گفت: می‌توانیم در تولید انبوه بیش از ۸۵ درصد تولید داخلی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در رابطه با برقی‌سازی در معاونت علمی فناوری برنامه‌های مفصلی داریم و در تولید موتورهای دوچرخ نیز مشکلی وجود نداریم و با همکاری شهرداری به راحتی می‌تواند داخلی‌سازی کرد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی داخلی از تنوع محصولی فوق‌العاده‌ای برخوردارند، تاکید کرد: این محصولات تأییدیه‌های لازم را گرفته است اما علاوه بر موضوع سوآپ دو مشکل دارند که یکی در رابطه به اینکه تسهیلاتی را به این مساله باید بدهیم که لزوماً مالی نیست و شهرداری باید محدودیت‌هایی در برخی مراکز شهر با تشویق به استفاده از موتورسیکلت برقی بگذارد و بحث دیگری این است که متأسفانه موتورهای بنزینی هر سال در دولت مصوبه می‌گیرند و استاندارد آلایندگی‌شان عقب می‌افتد.

وی افزود: مشکل تکنولوژی داخلی نداریم و باید به صورت جدی پیگیری کنیم که هر سال برای استانداردسازی به سازنده موتورسیکلت وقت ندهیم.

ستاری در رابطه با ساخت اتوبوس برقی توضیح داد: برای چند پروژه سنگین در این زمینه با شهرداری تهران و مشهد قرارداد داریم و خردادماه نمونه اولیه را تحویل می‌دهیم.

ستاری درباره تولید خودرو برقی نیز توضیح داد: نمونه‌هایی تولید شده است و در حال رایزنی با خودروسازان هستیم.

کد خبر 590312
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha