هوشنگ میرزایی که روز ۲۱ اسفند به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفت، حدود ۱۰ روز پیش از مرگ در مطلبی تلخ و دردناک از ناچار بودن خود برای کار کردن در زمانه شیوع کرونا خبر داده بود.

هوشنگ ميرزايي مستندساز

به گزارش همشهری آنلاین، زنده‌یاد میرزایی از یک ماه پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری و تمام ریه‌اش درگیر ویروس بود. او سرانجام روز پنجشنبه ۲۱ اسفند بر اثر ایست قلبی در ۴۹ سالگی از دنیا رفت. هوشنگ میرزایی متولد کوهدشت و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده صدا و سیما بود.

این مستندساز حدود ۱۱ روز پیش از مرگ در آخرین پست صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام دلیل ابتلا به کرونا را چنین شرح داده بود: «به خاطر پنج میلیون دستمزد ناقابل یک ورکشاپ یک هفته‌ای. حالا که ۲۰ روز است دارم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنم و ۲۰ شبانه‌روز درگیر با مرگ هستم، این تصویر را امروز گرفتم که گویای حقیتی تلخ باشد. دستمزد ورکشاپ فیلمسازی در هفت شهر به خاطر فشارهای بانک مسکن و مبلغ پنج میلیون تومان دستمزد مرا به این حال و روز انداخت. نمی‌دانم زنده می‌مانم یا نه اما دارم می‌جنگم چون فیلم‌های من و نگاهم همیشه ستایش زندگی بوده. امیدوارم خداوند و دوست‌هایم مرا ببخشند. الان که همسر گوشی داشت با زجر تمام این پست را گذاشتم. این تصویر تلخ و دردناک رنج فیلمسازی و تنهایی من را اثبات می‌کند.»

همراه این متن آخرین پست مرحوم میرزایی، فیلمی تقریبا شش دقیقه‌ای از تلاش او برای نفس کشیدن زیر دستگاه و زنده ماندن است که تا عصر جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ حدود ۲۵ هزار بار دیده شده است.

کد خبر 590227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha