شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مساجد و اماکن مقدس در سراسر ایران اسلا‌می امشب نیز در شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلا‌م سرشار از عطر دعای شب زنده دارانی خواهد شد که تا سحرگاهان بی ریا به استغاثه می پردازند.

مردم مومن و خداجوی ایران اسلا‌می امشب نیز در دومین شب از لیالی قدر، شب شهادت امیر مومنان علی " ع " خالصانه دست نیاز به سوی معبود دراز می کنند و با محبوب خویش به نجوا می نشینند.

در تهران نیز مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در هزاران مسجد و حسینیه و بارگاه متبرک امامزادگان و حرم مطهر حضرت امام خمینی "ره" بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

در عراق و در جوار مرقد مطهر مولی الموحدین حضرت علی علیه السلا‌م و در شب شهادت آن امام همام عطر دیگری مشام جان زائران را نوازش می دهد .

آری قدر ، شب نزول قرآن فرا رسید و مومنان جانهای شیفته خود را برای عرض حاجت به پیشگاه خالق بی نیاز بردند.

سراچه دل را با الماس آه سفتن و گونه ها را با مروارید اشک شستن و خود و هرآنچه هست را به درگاه الله بی همتا بردن ، تنها در چنین شبی میسر است.

بیست و یکم ماه مبارک رمضان ، سالروز شهادت مولی الموحدین‌، امیرمومنان حضرت علی "ع" است.

نوزدهم رمضان سال 40 هجری قمری ، حضرت علی "ع" نخستین امام و پیشوای مسلمانان جهان با شمشیر زهرآلود ابن ملجم مرادی ملعون به شدت مجروح شدند.

مولا علی "ع" در محراب نماز مشغول عبادت بودند که ابن ملجم ملعون از متعصب‌ترین افراد خوارج شمشیر زهرآلودش را بر سر مبارک امام علی "ع" فرود آوردند.

ابن ملجم لعنه الله علیه و دو تن از خوارج به توافق رسیده بودند که حضرت علی "ع" را به شهادت و عمروعاص و معاویه را نابود سازند اما فقط ابن ملجم عمل ننگین خود را انجام داد.

حضرت علی "ع" سه روز بعد از این ضربه زهرآلود شهید شدند و جهان اسلام را از داشتن این موجود الهی که تجسم حق و عدالت مطلق بودند محروم کردند.

کد خبر 5901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز