توسعه راه های متفاوت ارتباطات و راه‌های دخول به آخرین اخبار اقتصادی همانقدر که موجب آسانی شده است بر پیچیدگی این امر نیز اضافه شده چراکه به همان میزان مراجع خبری نیز پیشرفت کرده اند و همه گیری کل آنها وقت گیر است.

پاتوق خبر

همانطور که بازار های مختلف در طی ساعات شبانه روز در جاهای مختلف کشور، فعالیت و کارایی دارند، اخبار و تحلیل های اقتصادی نیز به همان میزان انبوه و دارای مراجع متعددی می باشند. در هر ثانیه تعداد بسیار زیادی تحلیلگر اقتصادی در سراسر دنیا مشغول بررسی بازتاب های احتمالی اتفاق های مختلف هستند و آنها را در بستر بسته های تحلیل – خبری در رسانه های خصوصی یا موسسه ای ارائه می کنند. پوشش آخرین اخبار اقتصادی مربوط به بازارهای مختلف در رسانه‌های داخلی نیز با همین سرعت و باریک بینی اتفاق میافتد.

ضرورت پیگیری اخبار اقتصادی در رسانه های معتبر

پیگیری اخبار اقتصادی برای ۴ دسته از عوام همواره جذاب و در برخی موارد الزامیست:

1. تصمیم گیران اقتصادی و مسئولین اقتصادی

2. تصمیم سازان اقتصادی، تحلیلگران و خبرنگاران اقتصادی

3. فعالین بازارهای مختلف

4. عامه مردم

بر همین اساس پیدا کردن بااهمیت ترین و پربیننده ترین اخبار اقتصادی در خبررسان های معتبر داخلی اعم از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برای کل این گروه‌ها جز الزامی ترین عمل هاست. اینکه آنها بتوانند در جریان با آخرین اخبار اقتصادی چه داخلی و چه خارجی قرار بگیرند برای خود آنان نیز ممکن است خواسته‌ای پنهان باشد که چون با توجه به کسری وقت ممکن نمی‌شود و دقت کمتری نسبت به مسله های دیگر به اخبار مذکور دارند.

سختی‌های پیگیری آخرین اخبار اقتصادی در تمامی رسانه‌ها

با توسعه به شدت زیاد تعداد خبررسانی ها و رسانه ها و پوشش ثانیه ای اخبار اقتصادی در آنها، ردگیری کلی خبرها در تک تک این خبررسانی ها به کاری سخت و بی‌نهایت زمانبر تبدیل شده است بطوریکه شاید هر کدام از گروه‌های مذکور که در بالا به آنها اشاره شد می‌بایست کل روز خود را به این امر اختصاص دهند. در چنین شرایطی معمولا هر یک از مخاطبین مراجعی را از پیش برای خود انتخاب می‌کنند و فقط به ردجویی اخبار اقتصادی در آنها مشغول میشوند.

خبرخوان؛ راه حل مشکل پیگیری روزانه اخبار

با توجه به حالاتی که متذکر شدیم و برای حل این مشکل، خبرخوان به وجود آمدند. خبرخوان یک سامانه هوشمند است که اخبار را از منابع خبری مختلف گردآوری کرده و آنها را در بستر دسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ به مخاطبین معرفی می‌کند.

فالمثال در یک خبرخوان قسمت اخبار اقتصادی حاوی آخرین اخبار اقتصادی از رسانه‌هایی با اعتبار داخلی است که به نحو ثانیه ای به روزرسانی می‌شوند و مخاطبین را از ردگیری اخبار اقتصادی در تک تک آن رسانه‌ها بی‌نیاز کرده است.

حیطه های بزرگی که خبرخوان‌ها معمولا اخبار آنها را تحت پوشش قرار میدهند شامل: اخبار سیاسی، اخبار اقتصادی، اخبار ورزشی، اخبار فرهنگ و هنر، اخبار حوادث، اخبار تکنولوژی، اخبار سلامت و ... است. به عنوان نمونه از حیطه های کوچک نیز می‌توان اخبار بورسی، اخبار خودرویی، اخبار پرسپولیس و استقلال، اخبار ویروس کرونا و ... را نام برد.

در این بین پاتوق خبر به عنوان پیشرفته ترین خبرخوان در وب فارسی به پوشش تمامی حیطه های کوچک و بزرگ می‌پردازد.

پربیننده ترین اخبار اقتصادی در یک پاتوق خبر

ساز و کار نحوه ی عملکرد پاتوق خبر در رابطه با اخبار بگونه‌ای است که در صفحه اصلی آن مخاطبین همیشه به بروزترین اخبار در حوزه‌های بزرگ دسترسی دارند. مثلا پربازدید ترین اخبار اقتصادی یا سیاسی چند لحظه اخیر در بخش مربوطه قابل ملاحظه است.

از طرفی هر حوزه کوچک و بزرگ خبری شامل صفحه‌ای جداگانه است که در آن علاوه بر پوشش لحظه ای اخبار آن موضوع می‌توان پربازدید ترین‌های روز گذشته در آن حوزه خبری را نیز مشاهده کرد.

بنابراین مخاطبین با چند کلیک ساده محبوب ترین اخبار اقتصادی، ورزشی یا سیاسی که از رسانه‌های مختلف جمع آوری شده‌اند را یک سره مشاهده می‌کنند.

ضرورت انتخاب منابع خبری معتبر و رسمی برای یک پاتوق خبر

هر چه تکنولوژی و علم پیشی بیشتری میگیرد، بر ارقام خبررسان ها نیز افزوده می‌شود که این امر لزوما اتفاق خوبی نیست زیرا کیفیت محتوای تعدادی از آنها در حالت مقایسه با بقیه موارد نمره عرف دریافت نمی‌کند. بطور مثال هنگامیکه یک رسانه معتبر داخلی اقدام به تولید اخبار اقتصادی و پوشش قیمت در بازارهای و مارکتهای مختلف می‌کند معمولا خبررسان های بسیاری همین متون را تنها با تغییر تیتر و عکس منتشر می‌کنند در صورتیکه هرگز به اصل مطلب اضافه نکردند.

بنابراین تشخیص و منتصب کردن مرجع خبری تخصصی برای هر حوزه در پاتوق خبر یکی از اصل های اولیه و اساسی است بطوریکه تنها برای مثال در جعبه های اخبار تکنولوژی مخاطبین تنها اخبار مراجعی را می‌بینند که از نظر برند و مدل و اعتبار در درجه بالایی قرار می‌گیرند.

پاتوق خبر یک خبرخوان با رعایت اصول حرفه‌ای و با اولویت مخاطب

در بعضی خبرخوان‌های داخلی و خارجی کفه ی پوشش اخبار یک منبع خبری، پرداخت مصارف و اشتراکی ایست که آن مرجع خبری به آن خبرخوان پرداخت نموده است تا بتواند از این طریق بازدید هایی را روانه سایت خود نماید. اما این امر در پاتوق خبر یک ممنوعیت جدی است و خواننده هرگز شاهد نمایش اخبار مراجع غیر اصل و صاحب نام در هر حیطه نخواهد بود.

انتخاب پربازدید ترین اخبار اقتصادی یا سیاسی نیز از طریق سیستم هوش مصنوعی و با تکیه به دیدگاه و بازخوردهایی که توسط کاربران سامانه انجام شده است صورت می گیرد و این موضوع هرگز بصورت دستی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین بخش پربازدید ترین اخبار هر حیطه خبری، بخش قابل اعتماد و تکیه برای خواننده ها است تا به راحتی بتوانند به اهم اخبار آن حوزه خبری دسترسی داشته باشند.

پوشش اخبار بازارهای مختلف در پاتوق خبر

با توجه به پوشش اخبار اقتصادی در سطح و مقیاس وسیع این انتظار از پاتوق خبر به عنوان خبرخوانی جامع می‌رود تا با پوشش اخبار کوچک و ریز در حیطه اقتصاد، تمامی نیازهای خواننده های خود را برآورده سازد. بر همین اساس پاتوق خبر با انتشار نرخ و قیمت بازارهای مختلف مانند طلا و ارز، بورس، خودرو و ... به این بخش ازنیاز های مخاطبین خود نیز پاسخ داده است.

شما می‌توانید قیمت دلار، طلا، سکه، یورو، خودروهای داخلی و خارجی، وضعیت شاخص بورس و نوسانات بازارهای مختلف را در بخش های مربوطه پیگیری فرمایید.

دسترسی به پاتوق خبر

در صفحه اصلی پاتوق خبر شما پربازدید ترین اخبار اقتصادی، سیاسی، ورزشی و بطور کلی حیطه های کلان را مشاهده خواهید کرد. همچنین در صفحه مربوط به هر حیطه (به عنوان مثال اخبار ورزشی) پربازدیدکننده ترین اخبار آن حیطه در ۲۴ ساعت گذشته همراه با پوشش ثانیه ای خبرها را شاهد خواهید بود.

برای مراجعه به پاتوق خبر آدرس زیر را در مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود وارد نموده و وارد سایت شوید.

· www.patoghekhabar.com

کد خبر 589963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha