رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید افزایش قیمت خودرو و موبایل بر افزایش آمار سرقت‌ها موثر بوده است.

سردار لطفی - رییس پلیس آگاهی تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار علیرضا لطفی رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ امروز در نشست خبری با بیان اینکه در تهران ۱۳ میلیون نفر جمعیت ثابت و شناور داریم، گفت: تامین امنیت در چنین شهری با چالش‌ها و سختی‌هایی دشوار است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات، پیگیری شکایت و ... به پلیس آگاهی مراجعه می‌کنند، گفت: شرایط کرونا منجر به تعطیلی یا تعلیق کارهای ما نشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به روند افزایش قیمت‌ها گفت: در چند سال اخیر و به ویژه در سال ۹۹ افزایش قیمت طلا و ارز فشارهایی به پلیس آگاهی وارد کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانه جای مناسبی برای نگهداری از طلا و ارز نیست، در عین حال از تاثیر افزایش قیمت خودرو، قطعات خودرو و تلفن همراه بر سرقت‌ها خبر داد و گفت: این موارد بر وقوع سرقت‌ها تاثیر گذار بود.

لطفی در بخش دیگری از نشست خبری خود به وقوع جرائم در تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد مجرمان در تهران غیربومی هستند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به تشریح وضعیت وقوع جرائم و کشف آن در پایتخت اشاره کرد وگفت: در حوزه سرقت‌های خرد در سال ۹۹ ما دو درصد افزایش وقوع داشتیم. البته ۵۷.۴ درصد کل سرقت‌ها در تهران خرد است و ما توانستیم ۷.۵ درصد افزایش کشف نیز داشته باشیم. ۷۴.۳ درصد سرقت‌ها در تهران منجر به کشف شده است.

سردار لطفی ادامه داد: در حوزه جیب‌بری با توجه به اینکه کرونا منجر به کاهش تجمعات شده است. آمار جیب‌بری در پایتخت نسبت به سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته و در عین حال قدرت کشف ما ۹۴ درصد بوده است. حدود ۷۶ درصد از سرقت‌های مغازه نیز کشف شده است.

وی به جرائم جنایی هم اشاره کرد و گفت: جرائم جنایی از جمله سرقت مسلحانه، قتل عمد، آدم‌ربایی، اسیدپاشی، تجاوز، فقدان و حریق عمدی است که در مجموع کاهش ۱۵.۵ درصدی داشته است.

لطفی با بیان اینکه در حوزه قتل ۵ فقره افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: در حوزه پرونده‌های مربوط به آدم‌ربایی، تجاوز، حریق عمد و اسیدپاشی و سرقت مسلحانه به ترتیب و به تفکیک ۴۰، ۱۹، ۷۵ و ۲۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه فقدان افراد اداره چهارم پلیس آگاهی را به این موضوع اختصاص دادیم وخوشبختانه بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه تشکیل شده و با دیگر استان‌ها در ارتباطیم و هماهنگی خوبی هم با سازمان‌های دیگر داریم. نتیجه این اقدامات هم کاهش ۱۵ درصدی فقدان و افزایش کشفیات بوده است. طوری که در موارد فقدان هم مورد جدی نبوده و عمدتا به سرعت کشف شده است.

کد خبر 589946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha