معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به آمار متوفیان و مبتلایان کرونا در حوزه پرستاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۱۱۰ شهید پرستار در کل کشور داشته‌ایم و ۹۰ هزار نفر از قشر پرستاران مبتلا و درگیر این بیماری شده‌اند.

کادر درمان - خستگی - پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فرشید الازمنی معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران در مراسم بهره‌برداری از باغ‌راه شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا ۲۶ پرستار در تهران شهید و ۱۶ هزار نفر درگیر و مبتلا شده‌اند که از آخرین پرستاران شهید در پایتخت رامین عزیزی‌فر بود که متولد دهه ۷۰ بود. 

وی با بیان اینکه تهران و اهواز دارای بیشترین آمار شهدای پرستار بوده‌اند، گفت: فوق‌العاده ویژه پرستاران تصویب و واریز شد، ولی هنوز در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری این قشر با مشکل مواجه هستند و باید اقدامات لازم انجام گیرد. 

معاون اجرایی نظام پرستاری تهران به درخواست سازمان نظام پرستاری از شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پرستاران نباید از طریق حمل و نقل عمومی تردد کنند. چرا که احتمال ناقل بودن آنها به کرونا بیشتر از افراد عادی است، بنابراین باید سهمیه طرح ترافیک آنها افزایش یابد تا بتوانند با خودروهای شخصی تردد کنند.

کد خبر 589943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha