برخی بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی می‌گویند امید چندانی به اجرای درست طرح متناسب‌سازی‌ مستمری‌ها و کاهش فاصله حقوق خود با بازنشستگان دیگر صندوق‌های بازنشستگی ندارند.

بازنشستگي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، چند ماه قبل بود که دولت با اختصاص منابعی به صندوق‌های بازنشستگی تلاش کرد، درآمد بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین‌ اجتماعی را متناسب با نرخ تورم و وضعیت معیشت افراد افزایش دهد؛ طرحی که در ابتدا همسان‌سازی‌ خوانده شد ولی بعد به متناسب‌سازی‌ تغییر کرد. در حال حاضر مجموع بازنشستگان تامین‌ اجتماعی ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر و مجموع بازنشستگان کشوری یک میلیون‌ و ۴۹۰ هزار نفر است ؛ در واقع تعداد بازنشستگان تامین‌ اجتماعی دست‌کم ۳‌ برابر تعداد کشوری است. اما، سهم اختصاص یافته به صندوق تأمین‌ اجتماعی از بودجه پرداختی دولت کمتر از صندوق‌های بازنشستگی کشوری بود. چنین وضعیتی منجر به افزایش شکاف میان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری شد.

اعتراض‌ها از جایی شروع شد که متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان در صندوق‌های کشوری و لشکری، براساس سنوات خدمت، مدارج شغلی، مدرک تحصیلی از مبلغ درنظر گرفته شده در مرحله اول همسان‌سازی بود. مبلغی که کف آن حدود ۵۰۰ هزار تومان و برای گروه‌های شغلی بالا، به حدود ۸‌ میلیون تومان هم می‌رسید، اما در تأمین‌ اجتماعی همسان سازی از کمتر از ۱۰۰‌ هزار تومان برای حداقل‌بگیران و کمتر از آن آغاز و تا حدود ۱ میلیون تومان برای سقف‌بگیران افزایش یافت. اعتراض‌هایی که در نهایت دولت را ناچار کرد در قالب لایحه بودجه سال آینده، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان، مستمری‌بگیران و نیز اجرای رتبه‌بندی معلمان درنظر بگیرد. از این مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان پیشنهاد شد که با موافقت مجلس روبه‌رو شده است.

مرحله اول اجرای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، مرداد سال‌جاری اجرا شد اما به‌گفته بسیاری از بازنشستگان افزایش‌هایی که در فیش حقوقی مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی لحاظ شد به قدری ناچیز بود که انتظارها را برآورده نکرد.

بهنام یزدانیان، سال ۹۲ با دریافتی ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بازنشسته شده است. با گذشت ۷ سال و افزایش معمول حقوق‌ها و تا پیش از متناسب‌سازی‌ انجام شده در مرحله اول، دریافتی‌اش ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. او می‌گوید به‌رغم امیدهایی که از سوی مسئولان برای متناسب‌سازی‌ به بازنشسته‌های تأمین‌ اجتماعی داده شد، حقوقش کمتر از مقداری که انتظار داشت افزایش پیدا کرد؛ «وقتی گفتند متناسب‌سازی‌ انجام می‌شود، فکر کردم حقوقم حداقل یک میلیون تومان بیشتر می‌شود. اما وقتی واریزی‌ها شروع شد دریافتی من تنها ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. همکاری که با بازنشسته شدن من جایم را در شرکت گرفت، اردیبهشت امسال بازنشسته شد. الان دریافتی او با اجرای متناسب‌سازی‌ ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است و این روند متناسب‌سازی‌ عادلانه نیست.» 

 همسان‌سازی‌ نه متناسب‌سازی‌

بسیاری از بازنشستگان بر این باورند حقوقی که می‌گیرند باید با دیگر بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی یکسان باشد. محمود حسینی‌کیا، یکی از این بازنشسته‌هاست. او می‌گوید حقوقی که هنگام بازنشسته شدن دریافت می‌کرد سقف حقوق سال بازنشستگی‌اش بود درحالی‌که امروز، حقوقی که دریافت می‌کند با سقف حقوق فعلی و نه حتی پست‌های مشابه در سایر صندوق‌های بازنشستگی فاصله زیادی دارد؛ «درصندوق بازنشستگی کشوری و لشکری با اجرای همسان‌سازی‌ حقوق‌ها، افرادی که پست مدیریتی یا درجه نظامی مشخصی داشتند به شکل همسان حقوق‌شان اضافه شد. در تأمین‌ اجتماعی خبر از همسان‌سازی‌ نیست بلکه مسئولان از متناسب‌سازی‌ حرف می‌زنند. حالا در وضعیتی هستم که مستمری ماهانه‌ام از سقف حقوقی فاصله زیادی دارد. حسینی‌کیا، با تأکید بر این که اجرای متناسب‌سازی‌ خواسته او و دیگر بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی نیست بلکه، باید همسان‌سازی‌ در تأمین‌ اجتماعی برای احقاق حقوق افراد اجرا شود، ادامه می‌دهد: «مسئولان تأمین‌ اجتماعی تلاش دارند از همسان‌سازی‌ به‌سادگی عبور کنند در حالی‌ که متناسب‌سازی‌ خواسته من و بسیاری از بازنشستگان نیست.»

فرمول افزایش مستمری را به نفع بازنشسته‌ها کنید 

اکبر بادره، اسفندسال گذشته با احتساب مشاغل سخت و زیان‌آور و سابقه ۳۵ سال خدمت بازنشسته شده است. او هنگام بازنشستگی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرد. او به همشهری می‌گوید، درمرحله اول اجرای طرح متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در اواسط سال حقوقش به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است؛ افزایشی که کمک چندانی به بهبود معیشت او نکرده است؛« یک‌ماه بعد از افزایش حقوق بازنشستگی‌ام، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان از این مبلغ کم می‌کنند. کسی هم درباره این که چرا از حقوقم کم شده، توضیح نمی‌دهد. حالا هم که می‌گویند قرار است مرحله دوم متناسب‌سازی‌ حقوق‌ها اجرا شود تا زمانی که حکم جدید و واریزی به بانک را نبینم به موضوع اعتماد نمی‌کنم.» او در ادامه به مسئله مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید، نگران است با فروکش کردن خبرها درباره اختصاص منابع به تأمین‌ اجتماعی، امید به بهبود درآمد بازنشسته‌ها به یاس مبدل شود؛ «مسئولان صحبت‌های زیادی درباره متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان می‌کنند. در رسانه‌ها هم حرف از این موضوع زیاد است اما، حتی اگر همین فردا شورای نگهبان مصوبه ۹۰ هزار میلیارد تومانی مجلس برای اختصاص به تأمین‌ اجتماعی و اجرای طرح متناسب‌سازی‌ را تأیید کند، افزایش احتمالی حقوق بازنشستگان دست‌کم تا خرداد، به تقویت جیب آنها منجر نمی‌شود.» بادره در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند در مرحله دوم متناسب‌سازی‌ به حقوق او چقدر اضافه شود، می‌گوید:« هیچ‌کس نمی‌داند که مسئولان تأمین‌ اجتماعی برای افزایش حقوق‌ها از چه فرایندی استفاده می‌کند. این فرمول‌ها با روند زندگی که در جریان است نمی‌خواند اما، امیدوارم فرمول‌های تأمین‌ اجتماعی این بار جانب بازنشسته‌ها را بگیرد.»

یک گام به جلو برای تحقق خواسته بازنشستگان تأمین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز به همشهری می‌گوید، مطالبات تأمین‌ اجتماعی از دولت‌های گذشته دست‌کم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که با احتساب نرخ بهره بازار این عدد بالغ برچند ده تریلیون تومان می‌شود؛ «نزدیک کردن دستمزد بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی با حقوق دریافتی بازنشستگان کشوری و لشکری از خواسته‌های کارگران تأمین‌ اجتماعی است و تصویب پرداخت این مبلغ در صحن علنی مجلس گام بزرگی برای تحقق این خواسته جامعه بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی است.» حسن صادقی، با بیان این که مجلس ۸۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان و اجرای تدابیری برای پایدارسازی روند متناسب‌سازی‌ در سال‌های آینده به سازمان تأمین‌ اجتماعی اختصاص داده است، می‌گوید: «سازمان تأمین‌ اجتماعی باید بخشی از این مبلغ را برای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی و کم کردن شکاف دستمزدی میان مستمری تأمین‌ اجتماعی با مستمری صندوق‌های دیگر بازنشستگی به‌کار بگیرد.» او حرفش را اینطور ادامه می‌دهد: «البته نباید انتظار داشت همه منابعی که در این مصوبه در اختیار تأمین‌ اجتماعی قرار خواهد گرفت، صرف متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران شود چراکه، تأمین‌ اجتماعی باید با سرمایه‌گذاری بخشی از این مبلغ در فعالیت‌های مولد اقتصادی و درآمدزا به‌نحوی عمل کند که بتواند در سال‌های آینده با ادامه روند متناسب‌سازی‌ مشکلات بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی را برطرف کند.»

تا قبل از پایان سال علی‌الحساب پرداخت می‌شود

رئیس سازمان تأمین‌ اجتماعی در روزهای گذشته از تلاش این سازمان برای اجرای متناسب‌سازی‌ حقوق مستمری‌بگیران خبر داده بود که مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی به همشهری می‌گوید، این سازمان در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای متناسب‌سازی‌ مرحله دوم حقوق مستمری‌بگیران است. ناهید حیدری‌ می‌گوید: «مبلغی که برای متناسب‌سازی‌ حقوق مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی اختصاص یافته به تازگی مصوب شده است و از این رو، در تلاشیم با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در سازمان تأمین‌ اجتماعی با سرعت دادن به ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌گونه‌ای عمل شود تا فاصله حقوق میان بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی با دیگر صندوق‌ها به حداقل برسد.» مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی، از واریز علی‌الحساب نخستین مرحله از پرداخت‌های طرح متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان در روزهای آینده خبر می‌دهد و می‌گوید: «در این مرحله به همه افرادی که در سازمان تأمین‌ اجتماعی پرونده بازنشستگی دارند فارغ از مؤلفه‌هایی مانند سابقه بیمه‌پردازی و سال‌های بیمه‌پردازی مبلغی به شکل علی‌الحساب پرداخت می‌شود. این مبلغ تا قبل از پایان سال به‌حساب همه بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی واریز خواهد شد.» حیدری ادامه می‌دهد: «پس از ایجاد زیرساخت‌ها و اعمال فرمول‌های مرتبط، مبالغ قطعی ناشی از متناسب‌سازی‌ به‌حساب افراد واریز خواهد شد.»

کد خبر 589836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 81
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 2
    خوب بود پای درد دل حد اقلی بگیران هم مینشتید من باسابقه 23سال کار سخت روی دریا ازکار افتاده شدم کل حقوقم 2400000 هزار تومان است
  • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 2
    آقای سالاری باید بداندکه خواسته بحق بازنشستگان تامین پس از تخصیص اعتبار ۹۰ هزارمیلیارد اجرای همسان سازی بطور کامل می باشد ونه متناسب سازی در غیر این صورت مسئولیت مستقیم عدم اجرای صحیح آن کاملا متوجه ایشان هست
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    8 1
    با سختى كار درسال ٩٤با ليسانس و٣١روز بيمه الان دريافتى من٢٧٥٠ميباشد،چرا. آيا؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    9 1
    هنوز پول رو نداده از ۹۰ شد ۸۹ هزار میلیارد !
  • US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 1
    من سرپرست خانواده هستم همسرم سرطان گرفت وفوت کرد سه تا بچه دارم کهدو پسرمام ببکارن یک دختر به خانه بخت رفته که برای وام ازدواج ماهی ۴۵۰۰۰ تومان پرداخت میکنم انوقت حقوق من ۲۲۸۰۰۰ تومان است شما بگو من چه جوری با این تورم زندگی کنم ... خودت میخوری به ما هم بده بخوریم چیزی از شماکسر نمیشه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 0
    همش دروغ می گویند امیدواریم خدا جزاشونو بده که اینقدر دروغ نگویند و ظلم نکنند به این قشر ضعیف و بدبخت، باید چیکار کنیم دیگه مردیم از خجالت زن و بچه ها مون و از بی پولی و یخچال خالی
  • حسين IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    سلام بازم خدا پدر شماها را بيامرزه كه توي روزنامه تون پيگيري ميكنيد
  • مجید باقرزاده IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    به ناکار دیده مفرمای کار درشت...که سندان نشاید شکستن به مشت...سعدی
  • حسين IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 0
    شما كه معلومه خبرنگار باشرفي هستي بپرس چرا صندوق كشوري به رزمنده بازنشسته با يك رتبه بالاتر حقوق ميده (البته طبق قانون اونا درست عمل میكنن) ولي تامين اجتماعيي هیچ
  • ناشناس IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 0
    ببینیم وتعریف کنیم(گروه اول که انداختن تو علی الحساب)
  • رضا IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 0
    وقتی حرف از متناسب سازی میزنید حتما میخواهید کلاه سر بازنشستگان تامین اجتماعی بگذارید بعد از ۳۰ سال کار کردن حقوق یک نظامی یا یک کارمند آیا باید بیشتر از یک باز نشسته تامین اجتماعی باشد چرا به کدام دلیل آیا علم آنها بیشتر است آیا بیشتر کاردان هستند آیا بیشتر زحمت کشیده اند
  • مسعود شهابی US ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 0
    سلام نظر من این است همسان سازی با محاسبه بیمه پرداختی در طول مدت خدمت و متناسب با تورم صورت گیرد من در طول خدمتم 80 درصد بیمه پرداختیم سقف بوده حتی کارفرما پیشنهاد داد حداقل برات رد میکنیم و مابه التفاوت را نقدی بگیر چون ملاک دو سال آخر است گفتم نه معلوم نیست من به دو سال آخر برسم شاید تصادف کردم دو سال آخرم حداقل شد حالا بخاطر اینکه دو سال آخرم تا شصت سال بشم فاصله داشته حداقل زمان بازنشستگی برابر با سقف آخرین لیست بوده با دو ملیون و سیصد بازنشسته شدم تو رو قرآن پرونده مرا رسیدگی کنید مسئول کار من در بیمه می‌گفت حیف است برو جایی کار کن دو سال آخرت سقف باشه با سقف باز نشسته شو کار کجا بود خواهش میکنم یه نفر یه نگاهی به پرونده من بکنه بعد قضاوت کنه من با دیسک کمر چه بکنم با دو و سیصد. ممنون
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 0
    این همه وعده دادید هنوز یک ریال برای بازنشستگان مشاغل سخت واریز نشده حقوق اسفند هم مثل ماهای گذشته واریزشد ازاین همه دروغ خودتون خسته نشدید حق ضعیفان راپایمال میکنند
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    10 1
    مسئولین این دولت خیلی حرف زدن اگر واقعا قصد اینکه همسان سازی انجام شود یک تصمیم جمعی میگرفتن وهر روز با کلمات با ی نمی‌کردم وزیر یک حرف میزند مدیر عامل یک حرف بالاخره هر کی دست ان دکتر هست یک حرف واگر حرف کنار هم بچینی هیچ کدام به نزدیک نیست هر کسی ست خودش میزند. اگر قانون هست برای کشوری و لشکری استعماری باید یکی باشد در غیر این صورت میخواهند یک جوری کلاهبرداری کنند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    8 1
    زمان جنگ مشکلات را تحمل کردیم خم به ابرو نیاوردیم الان هم سربازان برای اعتراض مارا کتک میزنند واز ریش سفید ما خجالت نمی کشند این حق ماست سزای خوبی بدی است باید گرسنه بمانیم زیرا پایمان را از گلیم مان دراز تر کرده ایم پس بهتر است ما را بکشید زیرا باید زجر گرسنگی و دیدن صحنه ای را که دخترکی از نداشتن پدرش یک مشت قرض خورده‌ را ببینیم
  • علامحسین IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    یک زمانی دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی بد نبود الان طوری شده که اگر تا ۱۰روز ماه بتوانند دوام بیاورند خیلی زرنگی کردنند و تا زمانی که انتصابات تامین اجتماعی بدست دولت است همین اش و همین کاسه است
  • حسین IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 2
    والا من کارمند لشکری ارتش هستم اینجوری که فکرمیکنید حقوق ما سربه فلک کشیده نیست حقوق من باهشت سال دفاع مقدس و25 درصد سختی کارباسلاح الان 3500هزارتومان هست
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 0
    دیگه کی میریزن؟.......
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    صدای‌کارگران‌را‌نمی‌خواهند‌بشنوند‌درددل‌ وغیر ه
  • جهانگیرصابری IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    تامین اجتماعی میخوادبایدبه فکر مستمری بگیران زیر 5میلیون باشدهمه اینها که در اعتراضها شرکت میکنند زیر5میلیونند
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 1
    بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد. بازم سرکاری
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    8 2
    خداکنه حرف این خانم راست باشه خودشون میتونن باماهی دودویت با چندفرزندزندگی کنند لااقل شب عیدی حقوقمون وبیشتر کنین
  • 1141053683 IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 2
    با سلام فیش اسفندماه هم روئیت کردیم. علی رغم همه ی حرف و حدیثها.در مورد افزایش .همان فیش ماههای قبل تکرار شده.
  • جهانگیر حاچی قشلاقی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 3
    من راننده تاکسی تهران هستم با 60 سال سن و24/6 سال سابقه پرداخت بیمه با یک ملیونو پانصد در سال 98 بازنشسته شدمبا افزایش حقوق وهمسان سازی امسال به دو ملیونو سی صد رسیدولی با سی سال سابقه به دو ملینو هشتصد دادند وچون همسان سازی به پایه حقوق اضافه میشود امسال من چون همسان سازی کمتری تعلق میگیرد پس در نتیجه پایه حقوقمان نسبت به دیگران کمتر میشود ولی در سالهای گذشته اینتور نبود
  • سجاد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    ما که تا جایی که میبینم 2300 اکثرا حقوق میگیرن 6 میلیون دیدم
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 0
    شما نمیخواد همسان سازی کنید فقط برید جلوی طلاق‌های صوری که گرفته شده را بگیرید 90 درصد مردم طلاق صوری گرفتن ودارن از این حقوق وحقوق همسر خود یعنی 2حقوق استفاده می‌کنند که خود این معظل باعث ورشکستگی تامین اجتماعی می‌شود چرا در این رابطه رسیدگی نمی‌شود از شما عاجزانه درخواست دارم که این حقوق ها با رسیدگی دقیق حل شود ممنون ومتشکر و دست حرام خوران کوتاه شود
  • بهزاد دهنائی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 3
    سلام و عرض ادب متناسب سازی حقوق بازنشستگان با چه مترمعیاری است که 45میلیون نفر راضی نیستند نیمی ازجمعیت کشور رو به بیگاری کشیدید خداازتون نمیگذره ولی چه سود برای حال فعلی ما فقط امید به رهبر و حکم حکومتی آقاامام خامنه اي مدظله العالی است انشاالله
  • مجید محاوی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    والا به حرف اینها اعتمادی نیست ما بازنشستگان تامین اجتماعی را کوبیدند ولی انتخابات آمده با خانوادهای خودمان اعلام میکنیم رای نمیدهیم برای اینکه ایرانی نیستیم سرمایه ما را به غارت بردند.....
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 1
    با ۲۳۰۰ مگر میشه زندگی کرد در صورتیکه اقلام خوراکی وپوشاکی روز بردز سر از اسمان در ماره اجرا ی قانون همسانسازی طبق تورم روزانه حساب کنید نه سالانه وعمل کنید نه دروغهایی که تا حالا تحویلمون دادید ادامه ندید اجرا وعمل وتصویب قطعی همسانسازی را خواهانیم
  • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    با همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان کشوری قدمی بزرگ برداشته شد و اگر همسان سازی بازنشستگان کشوری ووزارت نفت هم صورت بگیرد گامی بلند برای کمتر شدن اجحاف به باز نشستگان کشوری می شود که دو قشر فرهنگیان و کادر درمان بیشترین بازنشستگان کشوری هستند که به انها ظلم شده است کارشناس پرستاری بازنشسته با سی سال کار از دیپلم وزارت نفت زیر سی سال دریافتی کمتری دارد اگر این اجحاف نیست پس چه نام دارد
  • حسن دهقانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 2
    فقط خدا
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 1
    خدا خودش به ما کمک کنه ، ما که زورمون به اینها نمیرسه،یا امام حسین.کی می‌تونه با ۳_۴ تومان زندگی کنه، مگه شماها خدا رو نمیشناسین،ما که دیگه توی هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنیم، بعد از خدا امیدمون به رهبریست.۳۰ سال بیمه پرداخت کردیم ، حالا که باید ازمون حمایت بشه ، مثل گداها صدقه میدن بهمون ، مگر ما گدا هستیم،تامین اجتماعی حقوق و وضعیت زندگی و معیشت ما رو گروگان گرفته تا دولت بدهی شو بده ، دولت هم برای چیزهای دیگه زندگی مردم رو گروگان گیری می‌کنه تا حرف خودش در خصوص یکسری چیزها به کرسی بنشینه
  • غضفر US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    تمام بدبختی ما امثال ادمهایی مثل خانم حیدری هستن این ها از کجا امدن؟
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    همش دروغه دارند بازی میدن
  • بهروز امامی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 1
    این مبلغ که میخواهد دولت به بازنشسته ها بدهد کمک نیست بلکه رد دیونی است که به بازنشسته دارد است چرا اینقد در بوق و کرنا میکنند نمیدانم.اقا جان به زبان ساده پولی رو که از صندق بازنشسته کارگر برداشتید باید پس بدید.مگه از سایر صندوق ها هم برداشت داشته که کارگر ها رو با کارمند ها قاطی میکنن .چرا حق ما کارگران رو نمیدید.و این قد فلسفه چینی میکنید.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    این خط این نشان حالا دوماه نهایتا سه بعد از اجرای این طرح مثلآ حامی بازنشستگان ببینید چه افتضاحی دوباره تامین اجتماعی به‌بار خواهد آورد تا این مدیریت دولتی که بر این نهاد خصوصی هست روز به روز بدتر می‌شود وخوب تر نمی‌گردد دلیل آنهم این است که منبع بزرگی زیر دست این آقایان هست چرا به این راحتی آن را ول کنند
  • ناشناس IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 2
    باسلام مگر تامین اجتماعی میتواند خلاف قانون عمل کند؟ ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی خواهان همسان سازی حقوق صددرصد مثل سایر بازنشستگان هستیم والسلام و اگر غیر ازین باشد به خیابان ها میاییم و حق خود را میگیریم اقای نوبخت در حیاط سازمان برنامه و بودجه ک گفتن ما هم مثل کشوری صددر صد همسان سازی حقوق میشویم همین دیون تامین اجتماعی که دولت داده برای همین امر است لطفا به گوش مسولین برسانید سپاس
  • محمدحسن IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    باسلام مابازنشستگان ومستمری بگیران همسان سازمانند کشوری ولشکرمیخ‌واهیم نه متناسب سازی ما درماه سی درصد ازحقوق را به تامین اجتمائی دادیم اگر آن در بانک پس انداز میکردیم فقط با سودش دراین روزگار این طور شرمنده زمین وزمان نمیشودیم پس حق مارا دورست حسابی بدهید
  • مجیذصفریان IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 0
    سلام بعصی ازبازنشستههای تامین اجتمایی حقوق 5و6میلیون میگیرند نارلضی هستند ماکه بعداز30سال چندسال تازه 2700میلیون میگیریم چطوری باید زنذگی کنیم.چرادرباره امسال ماحرفی نمیزنید
  • کارافتاده تامین اجتماعی US ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 1
    دستتان درد نکند انشالله دوری باشه که ماهم خوشحال شویم.
  • ص م IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 2
    شوهر من بازنشسته سخت و زیان آور هستش ولی حتی یه قرون هم به حقوقش اضافه نکردن همش دروغ همش دروغ نمیدونم شما که نمیخواین کاری بکنین چرا مردم رو امیدوار میکنین وقتی حقوق اسفند شوهرم رو دیدم واقعا گریم گرفت بغض تمام گلوم رو فشردچون واقعا با این حقوق نمیشه زندگی کرد مگر دو میلیون هفتصد کجای زندگی رو میگیره
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم هیچ امیدی به افزایش حقوق ندارم چون حرف زیاد زده میشود مثل قبل یا ۱۵/ یا۱۲/ درصد اضاف شود این مبلغ به شخصیت بازنشسته لطمه میزند و ندادنش خیلی بازنشسته سنگیتر است ولی تورمی که این دولت برای مردم درست کرده است ۱۰۰۰/ است دولت که خودشان فکر وخیالی ندارند بدبخت ملت است
  • گمنام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 3
    بنظر من بازنشستگان باید حقوقهایشان نسبت به بیمه پردازیهایشان و نسبت به تورم روز محاسبه بشود مثلا عزیزانی که ۱۰ روز پرداختی دارن نباید انتظار دریافتی کامل را داشته باشن ولی ۱۰ روزشان باید نسبت به تورم محاسبه بشود وضمننا اینقدر هم صغرا کبرا نکنید با تشکر
  • مریم غ بازنشسته IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 1
    سلام امید داریم که حرکتی انجام بگیرید تا ما بازنشستگان کاسه گدایی جلوی کسی نگیریم ،،تا پایان فروردین انشالا معلوم خواهد شد،،،
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    وجدان تان را زیر پا نگذارید ای سران مملکت باحقوق ۲.۷۰۰ چه می توان کرد تا دیرنشده فکری کنید
  • 2296724604 IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 1
    پس طلب از مرداد تا اسفند باز نشستگان سخت و زیان آور کی واریز مشه ؟؟
  • یک غریب تومملکت خودش IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    حتما چندر غاز میدن دستمون درست عین یک گردو پوک بعد میگن ما دادیم ولی تورم بالاس. بابا گردوی شما پووووکههه
  • عطا IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    5 0
    اخه این همه شو تبلیغاتی چرا!!! مگه حقوق هون قبلی نیست...
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    تازمانیکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشکری وکشوری همسان سازی نشود این تبعیض ازبین نخواهد رفت احکام بازنشستگان مشاغل سخت وزیان آور هم باید اصلاح شودتا اعتراضات بحق این قشر محروم ستمدیده پایان پذیرد.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    سلام بارها بنده در همین رسانه ها گفتم فقط بازنشته های تامین اجتماعی سرکار هستیم من با۳۳ سال و۲ ماه و ۱روز دریافتیم ۲۳۵۰۰۰۰ هزار تومان است که مسولین اعلام میکنند حداقل حقوق ۲۸۰۰۰۰۰ هزار تومان است که باز هم دروغ گفتند از کد ملی حقوق مرا کنترل کنید
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    می توانستید از حداقل بگیران مثال بیاورید که تمام دریافتیشان کمتر ازدو ملیون ونیم هستند !
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    باز هم متناسب سازی انهم با بودجه نود هزار میلیاردی
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    آنقدر دروغ شنیدیم که خسته شدیم خواهشا نمک به زخممان نباشید. کاش مسئولین چند روزی با حقوق مستمری بگیران زندگی میکردند.
  • احمد SG ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    اخر جاده را تاریگ می بینم
  • سیداکبر حسینی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    آقای سالاری چند رقم حرف میزنی شما با متناسب سازی یا همسان سازی کشتین ملت را، خجالت بکشید
  • لیدا GB ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    سلام .کدوم همسان سازی همش 130هزارتومن اضافه شده .این بود وعده های پوچ و واهی ؟
  • مریم غ بازنشسته IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    4 1
    ما بازنشستگان متناسب سازی نمیخوایم،،فقط همسان سازی،،،بازم سرمان بی کلآ میشود با این متناسب سازی،،،بی عدالتی خدارو خوش نمیآید،،،به درد دل گرفتاران و سفره های خالی توجه کنید،،،
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    چشمم اب نمیخوره وباورندارم این وسط کسی بفکرحقوق ومشکلات تامین اجتماعی باشه ازبس تکرارودروغ شنیدیم.فقط شرمنده خانواده هستیم.خدایاخودت فریادرسی.
  • بازنشسته IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 2
    مرحله قبل سازمان با دریافت ۳۲ هزار میلیارد ، مبلغ ۱۷ هزار میلیارد به همسان سازی اختصاص داد ولی متاسفانه باتوجه به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی وعدم کنترل آن و همچنین عدم افزایش حقوق براساس تورم واقعی در سالهای اخیر' مبلغ حاصل از همسانسازی آنچنان تاثیری در معیشت و دیگر نیازهای بازنشسته ها نداشته است حال اگر قرار باشد به گفته بعضی از مسئولین بخشی از مبلغ اختصاصی(90 هزارمیلیارد) به سازمان برای اجرای مرحله دوم کنار گذاشته شود وبه عبارتی در این مرحله نیز معادل آنچه که درمرحله اول به باز نشسته ها تعلق گرفت ' اضافه شود نمی تواند گره ای از مشکلات بازنشسته ها باز کند لذا از مسئولین سازمان انتظار داریم باتوجه به تورم افسار گسیخته و همچنین در سالهای اخیر که شاهد عدم افزایش حداقل دستمزد مطابق با نرخ تورم واقعی بوده ایم و اگر اندک افزایشی صورت گرفته با افزایش مزایای جانبی مبلغ حداقل دستمزد پایین نگهداشته شده است و این مساله در محاسبات همسانسازی حقوق بازنشسته ها تاثیر منفی در حفظ ارزش ریالی حقوق به نسبت سالهای گذشته داشته،شایسته است بابودجه درنظرگرفته شده همسان سازی واقعی صورت پذیرد
  • ناشناس IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    سرای آخرتی هم هست .
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 1
    سی سال سابقه کار دارم حقوقم چهار میلیون شده بعداز همسان سازی مرحله اول. فقط حرف زدند . چرا دو میلیونی را که گفتید را واریز نمی‌کنید.حالا که پول هست. پرداخت علی الحساب هم نیازی به این همه وقفه نداره.کشوری و لشکری چندبرابر گرفتند .تامین اجتماعی معلوم نیست چکار میخواد بکنه؟ یک هفته به عید داریم، بی پول
  • ریحانه IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 1
    ما که چشممون آب نمیخوره الکی وعده میدن اخر سر چندر غاز میزارن روی حقوقها و توی رسانه ها میگن کلی کار کردن و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو زیاد کردند
  • زهرا فرمهینی فراهانی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 1
    باسلام و خسته نباشید باتوجه به فرموده شما ما توقع نداریم که همه سازمانها یکسان شود از یک طرف دولت پول ما را برداشته و از طرف دیگه میگه نباید توقع بیش از حد داشته باشیم، خب پولی که ما بدبختها که پرداخت کردیم بعد از این همه سال خدمت، انتظار گرفتنش را داریم، بعد اهانت هم میکنید اگر پول ما را بدهند نیاز ما بیچاره ها حل میشه و اعتراض هم نمی کنیم، از ما می‌گیرید به دولتی‌ها میدهید خدا ازتون نگذره با بدبختی زندگی می‌کنیم رحم کنید
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 3
    سلام من شوهرم راننده ماشین سنگین ماهی نهصد هزار تومان میگیره حالا حقوقش چقدر اضافه میشه
  • معرفت US ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 2
    باسلام‌ من فقط خاهشی که از مسعولین رده بالا میخاهم‌ در سازمان‌ تامین اجتماعی هم جوانگرای بشود وهمیشه سربازان امام رمان رسیدکی بکنند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 2
    دست شما درد نکند
  • امیر IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 1
    در متناسب سازی برخلاف روال معمول برقراری مستمری ازکارافتاده گان کلی با رجوع به سوابق پرداخت.وخلاف قانون خود تامین اجتماعی مبلغ افزایش ناچیز صدو پنجاه هزار تومان.کلاه گشادی شد بر سر این مستمری گیران.امیدواریم مجدد این اتفاق نیفتد. و متناسب دریافتی که مطایق یک ماه تمام است. جبران شود
  • محمدعلی اسماعیلی US ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 1
    کارگر وباز نشسته تامین اجتماعی فقیران جامعه ماهستند خدارا خوش نمی آید که کارگران امروز وکارگران دیروز یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی در مضیقه وبدبختی زندگی کنند پیعمبر ص فرمود من لا معاش له من لا معاد له یعنی شکم انسان گرسنه ایمان ندارد وبه آخرت معتقد نیست با دامن زدن به فقر مسلمانان را فراری از دین نکنید مسیولیت وگناهش گردن شماست مواظب باشید
  • مستمری بگیر IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 1
    امیدی به طرح همسانسازی نیست،ماکارمندان اشتباه کردیم رفتیم تامین اشتباهی
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    البته همانطور که کیف الکترونیکی یا کیف پول را با صفر ریال برایمان شارژ کردید
  • FR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 1
    لطفا این بار حد اقل بگیران رو بیشتر در نظر بگیرید هیج کس با این حقوق حداقل و با دو فرزند پسر بیکار و ازدواج نکرده نمیتونه گذران زندگی بکنه
    • حسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      1 0
      من سال ۸۵ بازنسته شدم با ۳۰ سال خدا را گواه میگریم الان ۲۹۰۰۰۰۰ هزار تومان دریافت میکنم شر م اور است فقط شعار بیاید من حقوق نیمیخواهم من ببرید در یک اسایسگاه از گرسنگی نمیریم وپول ایایشگاه خودتان پرداخت کنید زن و بچه من هم خوشودن میدون فقط شعار و بین همه حقوق بگران چقدر اختلاف هست چند تا صندوق باز نشتگی تو کسور ما هست چرا اینقدر نا عادلتی بی کفایتی مسولین هرچیز حدی دارد رفرموده امام امام خمینی ره فرمودند هرکس در حق این مردم شریف خدمت نکند و کم کار کند من ان دست را قطع میکنم
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 0
    سلام من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم برای بازماندگان مستمری بگیر تامین اجتماعی هم حقوق‌شان افزایش پیدا میشه؟ عدالت نیست به یکی کم بدن به یکی زیادترین. ماهم آدمیم
  • AE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    3 0
    تو کشورهای دیگه تحصیلکردها پست میگیرن برای ساخت کشورشون ولی تو مملکت ما پست میگیرن که اختلاس کی گفته تفاونت یک مدیر یا نماینده با مردپ عادی باید صفر تا هزار باشه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 2
    کارگرا همش خودشان را با دیگران مقایسه میکنن کارگر یه حق بیمه پرداخت کرده که از آن مبلغ 23 درصد کار فرمایی محترم و مابقی را دولت پرداخت کرده فقط 7 درصد از دستمزد کارگر کم شده ولی کارمندان محترم دولت در فیش حقوشان سه بند بیمه وبند بازنشستگی جدا کم میشود حداقل از حقوق کارمندان ماهی یک میلیون دویست کم میشود کارگرا خیلی توقع زیادی دارن اندازه پرداختیتان باید بازنشستگی بگیرید