معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ اسفند سامانه بارشی فعال وارد کشور و باعث می‌شود تا شنبه در اغلب نقاط به ویژه نیمه شمالی دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش ‌یابد.

بارش برف - جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز چهارشنبه در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین غرب کشور بارش پراکنده داریم.

اصغری ادامه داد: از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۱ اسفند سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و به تدریج موجب بارش برف و باران‌ در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز و مرکز کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز جمعه ۲۲ اسفند بر شدت و گستره فعالیت این سامانه افزوده شده و غیر از جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب، در سایر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز شنبه ۲۳ اسفند این سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال خواهد بود و این سامانه اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داشت: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز با رعد و برق و احتمال تگرگ همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه تا شنبه در اغلب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

وی افزود: روز پنج شنبه در مناطق غرب و شمال غرب وزش باد شدید خواهیم داشت و جمعه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد که در جنوب غرب با احتمال گرد و خاک همراه است، همچنین در جنوب و جنوب شرق شرق و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، بروز توفان پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روز شنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق حاکم خواهد بود.

اصغری اظهار کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه و همچنین روز جمعه بارش برف همراه با وزش باد شدید و کولاک برف در شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۷ و ‌۸ درجه خواهد بود.

اصغری اظهار داشت روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳‌ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

کد خبر 589791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha