حجت‌الاسلام منتظری از برنامه دادستانی کل کشور برای نظارت و بازرسی از آن دسته از قرارهای منتهی به بازداشت، با دلایل کم و یا غیر ضرور از ناحیه بازپرس یا دادیار و دادستان خبر داد.

محمدجعفر منتظری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،‌ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جریان نشست شورای عالی قوه قضائیه، از برنامه دادستانی کل کشور برای نظارت و بازرسی از آن دسته از قرارهای منتهی به بازداشت، با دلایل کم و یا غیرضرور از ناحیه بازپرس یا دادیار و داستان خبر داد.

دادستان کل کشور افزود: در این باره هیچگونه گذشتی وجود نخواهد داشت، و بر همین اساس هیأتی در استان‌ها تشکیل شده که پرونده‌ها را بررسی می‌کند و اگر حکم بازداشتی با دلایل کم و قصور یا تقصیر صادر شده باشد، افراد متخلف به دادسرای انتظامی معرفی خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه نیز با اشاره به گزارش دادستان کل کشور گفت: در موضوع زندان، احتیاط، بر زندان نکردن افراد است. اگر بی دلیل کسی به زندان فرستاده شود، هم خلاف شرع هم خلاف قانون و هم خلاف حیثیت افراد بوده و دلخوری‌‎های اجتماعی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: موضوع زندان امری عادی نیست، چطور می‌توان از فردی که نباید به زندان می‌رفت، اما با تشخیص غلط و یا قصور و تقصیر زندانی شده است و از خانواده او دلجویی کرد؟ تأکید ما بر اجرای پرقدرت «دستورالعمل ساماندهی زندانیان» در کشور برای جلوگیری از این گونه اتفاقات است.

کد خبر 589621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha