همشهری آنلاین: فروش انواع چک پول (بانک چک و ایران چک) بانک‌ها فقط تا ۲۵ مرداد امسال مجاز خواهد بود.

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: طبق بخشنامه ۲۴ اردیبهشت امسال برای همه مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسات اعتباری توسعه و سینا در خصوص دستورالعمل نحوه سفارش، توزیع و جمع‌آوری ایران ‌چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضروری است تا در مدت باقی‌مانده، همه اقدامات لازم برای استفاده از ایران چک بانک مرکزی و نیز بهره‌گیری از ابزارهای پرداخت الکترونیکی و یا اسکناس به گونه‌‌ای فراهم شود تا در تاریخ یاد شده، وقفه‌ای در نقل و انتقال وجوه مشتریان پدید نیاید.

بر اساس این دستور العمل، چک‌پول‌هایی که تا این تاریخ به مشتریان فروخته شده است و یا تا تاریخ ۲۵ مرداد ۸۷ در بانک‌ها فروخته می‌شود، طبق ضوابط مربوط به باز خرید چک پول‌ها، تا زمان قانونی تعیین شده در چک پول، معتبر است و در همه شعبه‌های بانک‌ها قابل ارائه خواهد بود.

چک پول‌ها پس از آن تاریخ هم بدون هیچ محدودیت زمانی در شعبه صادر کننده قابل ارائه است و هیچ خدشه‌ای به اعتبار آنها وارد نمی‌شود.

لازم است در این مورد بانک‌ها اطلاع رسانی مناسب به مشتریان را انجام دهند و گزارش اقدامات خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.

کد خبر 58926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز