استاندار خوزستان گفت: وحشت ما از این است که علاوه بر اینکه انتشار ویروس جهش‌یافته کرونا در خوزستان تشدید شود، به استان‌های دیگر نیز سرایت کند ، بنابراین محدودیت‌های حداقل یک هفته‌ای اعمال خواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۶ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از امروز محدودیت‌های ترافیکی در ورودی‌ها و خروجی‌های استان خوزستان و شهرهای قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد تا انتشار ویروس جهش‌یافته انگلیسی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ورود و خروج در شهرهای قرمز شدیدتر خواهد شد، تصریح کرد: البته با توجه به گزارش ارائه‌شده، با توجه به اینکه بیماری در برخی استان‌ها افزایش یافته است، این محدودیت‌ها حداقل باید یک هفته دیگر نیز تمدید شوند.

استاندار خوزستان گفت: ممکن است به دلیل تسلیت گفتن به چند نفر، صدها نفر مبتلا شوند و ده‌ها نفر راهی بیمارستان و چندین نفر فوت شوند و عزاهای بیشتری ایجاد شود. برگزاری یک جشن نیز به عزاداری تبدیل می‌شود.

وی افزود: هدف همه ما این است که میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر کاهش یابد؛ ۲۹۰ مورد فوتی در خوزستان فاجعه است.

سلیمانی‌دشتکی در گذشته اگر ۲۰ نفر در یک کشور فوت می‌کردند، عزای عمومی اعلام می‌شد و همه دنیا تسلیت می‌گفتند اما اکنون در خوزستان روزانه ۲۵ تا ۳۰ مورد مرگ ناشی از کرونا داریم بنابراین باید فکر و کاری شود.

کد خبر 589100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha