سال ۱۳۹۹ به خاطر کرونا سالی متفاوت از هر سال بود اما اگر امیدوارانه نگاه کنیم، سال ۱۴۰۰ با گسترش واکسیناسیون می‌تواند عادی‌تر از امسال باشد، مرور تقویم سال آینده نشان می‌دهد از هم‌اکنون باید ۷۴ روز از ۳۶۵ روز سال را به عنوان تعطیل رسمی از تقویم روزهای کاری کنار گذاشت.

تقويم 1400

به گزارش همشهری‌آنلاین، لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۳ و ۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز شنبه ۳۰ اسفند است یعنی از الان دو هفته دیگر.

‌اگر می‌خواهید بدانید روز کاری در سال آینده از چه روزی آغاز می‌شود باید بدانید امسال هفته اول سال را کلا باید تعطیلات حساب کرد و برخی ادارات روز شنبه ۷ فروردین نخستین روز کاری سال خود را تجربه می کنند اما اگر مدارس دایر بود، دانش آموزان و معلمان نخستین روز سال جدید را در شنبه ۱۴ فروردین در پیش داشتند.

جز فروردین که مثل هر سال تعطیلات مفصلی دارد، مرداد و مهر هر کدام با ۳ روز تعطیل غیر از جمعه‌ها پرتعطیلات‌ترین ماه‌های سال ۱۴۰۰ هستند.

طبق تقویم عید فطر روز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت، است و خرداد هم یک تعطیلات ۳ روزه از جمعه تا یکشنبه به مناسبت ایام ارتحال امام در پیش خواهد بود و در سال آینده دومین تعطیلات بلندمدت باز هم به مدت سه روز به مناسبت تاسوعا و عاشورا از چهارشنبه ۲۷ مرداد تا جمعه ۲۹ مرداد است.

پنجشنبه با ۶ تعطیلی و سه‌شنبه با ۵ تعطیلی را می توان تعطیل‌ترین روزهای هفته در سال آینده لقب داد و علاوه بر این در سال آینده ۴ تعطیلی هم در روز یکشنبه به چشم می خورد که قاعدتا می‌توان تعطیلی شنبه‌های قبل از آن را هم از الان پیش‌بینی کرد هر چند مشخص نیست بساط سفرهای دو سه روزه به پا باشد چون هنوز نمی‌دانیم محدودیت‌های تردد بین‌شهری در سال ۱۴۰۰ هم برقرار است یا نه!

سال آینده شهریور و آذر منتظر هیچ تعطیلی نباشید جز جمعه هایی که اتفاقا کمترین تعداد یعنی ۴تا به ازای هر ماه خواهد بود.

سال ۱۴۰۰ که با اعیاد شعبانیه از جمله تعطیلی نیمه شعبان آغاز می شود با همین مناسبت ها خاتمه خواهد یافت.

جمعه در سال ۱۴۰۰ تعطیلات رسمی زیادی را خنثی کرده از جمله سالروز رحلت امام در ۱۴ خرداد، یکی از دو روز تعطیلی عید فطر در اردیبهشت، ۲۲بهمن و نیمه شعبان در اسفند ۱۴۰۰.

کد خبر 588870

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha