مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

آیین بهره برداری از یک هزار و چهار طرح و پروژه عمرانی شهرداری‌ها و مدیریت شهری به ارزش ۱۰ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان در ۱۲ استان امروز ۱۴ اسفندماه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شد.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این آیین ۵ پروژه بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو قیام و دولاب تهران، پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی مشهد مقدس، مجتمع تجاری، اداری و فرهنگی شهر گرگان، مجموعه تفریحی، گردشگری ایران کوچک شهر کرج و میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس افتتاح شد و دیگر طرح‌ها نیز در استان‌های مختلف با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

البرز

همزمان با طرح‌های عمرانی پنج شهر کشور، آیین افتتاح مجموعه فرهنگی گردشگری اقوام ایرانی و رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری با پیام ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران در کلانشهر کرج انجام شد.

علی کمالی زاده، شهردار کرج در آیین گشایش این طرح گفت: مجموعه فرهنگی تفریحی اقوام ایرانی با هدف معرفی نمادهای طبیعی، تاریخی و سکونتگاه های مردم مناطق مختلف کشور در کرج ساخته شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در زمینی به مساحت۷۰ هزار متر مربع در مدت زمان ۳۰ ماه احداث شده که دارای ویژگی فرهنگی، اجتماعی و طبیعی است.

کمالی زاده گفت: نمونه سکونتگاه‌ها، نمادها، آثار تاریخی و طبیعی، زندگی اقوام مناطق  مختلف کشور از جمله آب انبار یزد، بازارچه سعد سلطنه قزوین، مسجد فهرج یزد، بخشی از ابیانه، سیاه چادر بختیاری، خانه چوبی ترکمن، سیاه چادر عشایر اردبیل،  منطقه دیدنی کندوان تبری، روستای خضری گیلان و ارگ بم در قالب ماکت در این مجموعه شبیه سازی شده است.

شهردار کرج اظهار کرد: این مجموعه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری کرج به عنوان یک جاذبه گردشگری و تفریحی ساخته شده است.

کمالی زاده گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید ۲ پروژه آزاد راه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به مسافت حدود ۱۸ کیلومتر بین آزاد راه شهید همت و آزاد راه کرج - قزوین و قطعه نخست خط ۲ متروی کرج به طول ۶.۵ کیلومتر در حال تکمیل است که تا قبل از خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسند.

خراسان رضوی

پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری و با هزینه‌کرد سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در کنار بوستان بزرگ ملت و دانشگاه فردوسی مشهد به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در سه طبقه منفی، با زیربنایی حدود ۳۳ هزار متر مربع در پنج بلوک ساخته شده است.

شهردار مشهد در مراسم افتتاح این طرح گفت: علاوه بر تردد روزانه ۲ هزار دستگاه اتوبوس در این پایانه، خودروهای شخصی نیز در این مسیر تردد زیادی دارند و از این طرح بهره مند می شوند.

محمدرضا کلایی افزود: ظرفیت این‌ توقفگاه هوشمند ۵۹۰ خودرو است که بخشی از این ظرفیت از طریق نرم افزارهای مرتبط قابلیت رزرو شدن توسط شهروندان را دارد همچنین پارکینگ دوچرخه به تعداد ۱۰۰ جایگاه دارد و در این مجموعه ۵۰ توقفگاه ویژه نیز به معلولان اختصاص یافته است.

وی با بیان این که مدل توسعه شهر مشهد قابل تعمیم به کشور است، ادامه داد: ۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و از طرفی خط سه و چهار متروی مشهد نیز در حال ساخت است.

شهردار مشهد گفت: در حوزه زیست محیطی نیز همزمان طرح ساخت هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در کمربند مشهد آغاز می‌شود که هزار و ۲۰۰ هکتار در کمربند جنوب و ۳۰۰ هکتار در کمربند شمال است.

کلایی به افتتاح کوه پارک مشهد اشاره کرد و گفت: رودپارک، کشت پارک و بوم پارک نیز در حال ساخت هستند.

هرمزگان

بندرعباس مقصد دیگر دولت برای افتتاح طرح‌های عمران شهری بود که در این رابطه میدان جدید میوه وتره باره بندرعباس به همراه ۳۷پروژه شهری در شهرهای مختلف هرمزگان به صورت با دستور و حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

شهردار بندرعباس در این آیین گفت: از سال ۹۲ تاکنون پروژه‌های متعددی به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال در بندرعباس به بهره برداری رسیده است.

عباس امینی زاده نهالکاری حرا در حاشیه ساحل  احداث مجموعه گردشگری سورو، کوهستان پارک پنجعلی بلوار ساحلی ۲۴کیلومتری شرق بندرعباس، هشت پلاتوی تاترو باغ پرندگان را بخشی از این پروژه‌ها اعلام کرد.

وی میدان تره بار جدید بندرعباس را یکی از پروژه‌های شاخص معرفی و هزینه تمام شده آن را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

امینی زاده ظرفیت میدان تره بار جدید را ۴۰ برابر میدان قدیم و وسعت آن را ۲۴۰ هزار متر مربع اعلام کرد.

گلستان

مجتمع اداری، تجاری و فرهنگی شهرداری گرگان در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع و حدود ۱۳ هزار مترمربع زیربنا در پنج طبقه از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در این رابطه اظهار کرد: طبقه همکف و اول این مجتمع به مدت پنج سال در اختیار پارک علم و فناوری گلستان قرار گرفت.

سیدمحمد مرتضوی، رئیس شورای شهر گرگان هم گفت: با توجه به گذشت ۱۵ سال از شروع ساخت این مجتمع و تعویض ۲ پیمانکار در سه قرارداد، مبالغ هزینه شده متفاوت است اما با توجه به موقعیت عرصه و اقدامات انجام شده برای ساخت و احداث آن، ارزش کل پروژه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

یزد

سهم استان یزد از پروژه های عمران شهری ۱۸ طرح بود که امروز به بهره برداری رسید و شهردار یزد در این رابطه توضیح داد: این طرح‌ها شامل سالن ورزشی، بازپیرایی پارک وحشی بافقی، ایجاد بازارچه صنایع دستی و روشنایی معابر عمومی با ۱۵۰ هزار و ۸۰۵ مترمربع مساحت با  ۲۴۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال هزینه در مناطق مختلف شهر یزد  تکمیل و تجهیز شده و زمینه اشتغال ۶۸۰ نفر را فراهم کرده است.

سیدجمال الدین عزیزی بهره برداری از فاز ۲ مسیر سلامت، سرویس بهداشتی پارک کوهستان، رونمایی از خودروهای حریق به فناوری واترمیست و پارک باد و سرمایه را از دیگر طرح های یادشده برشمرد.

همدان

همدان نیز امروز از طریق ویدئو کنفرانس میزبان رئیس جمهوری بود و ۱۶ پروژه عمران شهری به بهره برداری رسید.

شهردار همدان در این آیین گفت: منابع طبیعی استان، ۲ زمین بزرگ به مساحت ۲۵۰ هکتار در منطقه سد اکباتان و ۱۰۰ هکتار در منطقه حیدره، برای احداث پارک جنگلی به شهرداری واگذار کرد.

عباس صوفی اظهار کرد: پارک جنگلی اکباتان فرا منطقه‌ای است و با دارا بودن امکاناتی همچون پارک خلاقیت برای کودکان، پارک ساحلی و شهربازی علاوه بر جذب گردشگر، میزبان تفریحات و اوقات فراغت مردم همدان است.

وی با بیان اینکه دومین پارک جنگلی همدان نیز در منطقه حیدره در سال آینده بهره برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال ۲۸ زمین چمن مصنوعی، برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان همدان در محلات مختلف ساخته شده است.

صوفی اظهار کرد: منتظر تصویب طرح جامع شهری همدان هستیم که در آن احداث رینگ سوم شهر و قطار شهری همدان گنجانده شده است.

شهردار همدان افزود: این قطار شهری، مترو و مونو ریل نیست، بلکه صورت تراموا است که از سوی سامانه حمل و نقل شهری بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی زیر گذر بهشت، احداث مسیر دوچرخه، پروژه عصر طلایی هگمتانه با ۳۰۰ هزار متر مربع فضا و اسکای مال در سال آینده پیگیری می شود.

خراسان جنوبی

امروز همچنین ۸ پروژه مدیریت شهری از شهرداری‌های طبس، قاین، بشرویه، نیمبلوک، سرایان و ارسک استان خراسان جنوبی همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها در محل استانداری گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۴۷ نفر اشتغال ایجاد شد و اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها ۳۵۶ میلیارد ریال است.

حمید ملانوری افزود: پروژه‌های مدیریت شهری شامل افتتاح پارک بانوان و شبکه جداسازی آب فضای سبز در طبس گلشن، میدان نیروگاه و جاده سلامت در قاین است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه عملیات ساماندهی، بازسازی و تکمیل فاز یک پارک بهارستان در شهر بشرویه، فاز دوم پارک فرهنگ در شهر نیمبلوک، مجتمع تجاری شهر سرایان و پارک شهدای گمنام شهر ارسک از دیگر پروژه‌هایی است که در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

خراسان شمالی

همچنین امروز ۱۶ طرح حوزه شهری خراسان شمالی با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: این پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها در ۱۰ شهر استان و با صرف اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.  

مهدی رشیدی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل اقدامات عمرانی از جمله اجرای آسفالت معابر، اجرای بوستان آبی، مجموعه های ورزشی، بوستان محلی و جاده سلامت است.

چهارمحال و بختیاری

۱۲ طرح مرتبط با عمران شهری ویژه شهرداری‌های و ۲۹ طرح مختص منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز امروز در جمع طرح‌هایی بود که توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای توسعه متوازن در نقاط مختلف کشور گفت: برای اجرای طرح‌های عمران شهری ویژه شهرداری‌های این استان ۶۴۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

مجید نظری تاکید کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این تعداد طرح در شهرهای شهرکرد، فرخ‌شهر و نافچ شهرستان شهرکرد، بروجن و نقنه شهرستان بروجن و شهرستان بن زمینه اشتغال ۳۷۰ نفر فراهم شد.

نظری تصریح کرد: این طرح‌ها شامل احداث باند دوم خیابان جهاد میرآباد غربی، اجرای محوطه‌سازی بلوار رهبر، اجرای محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان دومعصوم(س)، اجرای معابر فرهنگی کوی نمدمالان، احداث بوستان‌ها و اجرای روکش آسفالت در شهرکرد، زیرسازی و هم‌سطح‌سازی معابر شهری، آسفالت و جدول‌گذاری معابر شهری، روشنایی و پیاده‌روسازی در شهر فرخشهر، احداث ساختمان آتش‌نشانی شهر نافچ، اجرای زیرسازی، آسفالت معابر و ترمیم ترانشه‌های سطح شهر بن، اجرای میدان شهدای گمنام، احداث جاده‌های دسترسی به محله الهیه و آرامستان، اجرای میدان مدافعان سلامت و جاده دسترسی به بیمارستان جدید در شهر بروجن و تعریض، زیباسازی و نورپردازی خیابان سید سراج‌الدین تربتی و شرق میدان امام خمینی(ره) شهر نقنه است.

مازندران

سهم مازندران از طرح‌های عمرانی خدمات شهری ۲۴ طرح بود که امروز (۱۴ اسفندماه) همزمان با پنجاه و چهارمین برنامه افتتاح جهش تولید با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: طرح‌های افتتاح شده در بخش ساماندهی و بهسازی معابر، احداث بوستان گردشگری، روگذر و زیرگذر، دفن بهداشتی زباله و ساختمان آتش نشانی در ۹ شهرستان استان بود.

مهدی رازجویان هزینه اجرای این طرح ها را یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به کمبود منابع اعتباری برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در دست اقدام اظهار کرد: طرح های عمرانی بسیار زیادی بویژه در بخش خدمات شهری با میانگین پیشرفت فیزیکی مطلوب در مازندران در دست اقدام است که امروز برخی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.

خوزستان

آبادان و دزفول از جمله شهرهایی بودند که امروز به صورت ویدئو کنفرانس ۱۴ طرح عمران شهری در آنها به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل سه طرح عمران شهری در آبادان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال است که شهردار آبادان در این رابطه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص شهر آبادان و قرار گرفتن محل دفن زباله‌های شهری در منتهی الیه تالاب بین المللی شادگان سایت چهار هکتاری پردازش پسماند شهرداری آبادان با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله احداث شد.

محمودرضا شیرازی افزود: این سایت در سه نوبت کاری ۳۰درصد حجم زباله‌های شهری را کاهش داده و ۳۰درصد از زباله های تر را از خشک جداسازی می‌کند.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث سایت پسماند شهرداری آبادان را ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و شهرداری آبادان عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این سایت برای ۳۰ نفر  به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

شیرازی گفت: این پروژه یک طرح زیست محیطی است و از این پس زباله‌های شهری آبادان به صورت اصولی دفن می شوند ضمن اینکه در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی طرح تجزیه و بازیافت نخاله های شهری در آبادان اجرا شود.

وی اجرای روکش آسفالت کوی بهمن ۳۵ به طول یک هزارو ۲۰۰ متر به منظور تکمیل بلوار ساحلی بهمنشیر و روان سازی ترافیک شهری و روکش آسفالت لین چهار احمدآباد با ۲۰ میلیاردریال اعتبار را یکی دیگر از طرح های افتتاح شده شهردای آبادان عنوان کرد.

شهردار آبادان گفت: هشت سبتیک دفع آب‌های سطحی در مناطق سه گانه شهرداری آبادان نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: طول کانال‌های دفع آب‌های سطحی آبادان در طرح جامع ۶۰۰ کیلومتر پیش بینی شده است که ۳۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است ضمن اینکه ۵۰درصد شهر آبادان همچنان فاقد شبکه دفع آبهای سطحی است که در مواقع بارندگی دچار آبگرفتگی می شوند.

شیرازی گفت: ابتدای سالجاری تنها ۱۹ دستگاه موتورپمپ و۱۲ ایستگاه دفع آب‌های سطحی در آبادان فعال بود که با تلاش انجام شده تاکنون ۵۰ دستگاه موتور پمپ و ۲۰ ایستگاه دفع آبهای سطحی در شهر آبادان فعال است.

همچنین ۱۱ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول با صرف اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

کد خبر 588748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha