یکی از موضوعاتی که همیشه ذهن یک خانم شیک‌پوش را درگیر خود می‌کند این است که چه رنگی به او می‌آید؟ چه سبک لباسی اندامش را برازنده‌تر می‌کند؟ قد دامن چه اندازه باشد تا بلندتر یا کوتاه‌تر به چشم بیاید؟ و سوال‌هایی از این دست. این مطلب راهنمایی است برای انتخاب اصولی قد لباس.

کمد لباس

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از موضوعاتی که همیشه ذهن یک خانم شیک‌پوش را درگیر خود می‌کند این است که چه رنگی به او می‌آید؟ چه سبک لباسی اندامش را برازنده‌تر می‌کند؟ قد دامن چه اندازه باشد تا بلندتر یا کوتاه‌تر به چشم بیاید؟ و سوال‌هایی از این دست.

شما که خانم شیک‌پوشی هستید لباس‌های خود را بر اساس چه آیتمی انتخاب می‌کنید؟ آیا آموزش دیده‌اید و یا انتخاب‌هایتان همان‌هایی است که فقط احساس می‌کردید به شما بیشتر می‌آید؟

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای جلوگیری از پرز دادن لباس هنگام پوشیدن

مبنای انتخاب قد دامن

بعضی از خانم‌ها هستند که میانه‌ خوبی با پوشیدن دامن ندارند و از نظر آن‌ها شلوار برایشان مناسب‌تر است. البته امکان دارد که این فکر ناشی از مدل اندام‌شان باشد. یعنی مثلاً آن‌ها اندامی شبیه گلابی دارند و احساس می‌کنند اگر دامن تنگ به تن کنند زیبایی چندانی ندارد. اما همین اندام گلابی هم راه‌کاری دارد و می‌توان طوری برای آن لباس طراحی کرد که به زیبایی دیده شود.

قد لباس؛ بلندی دامن، تاپ و پیراهن

انتخاب لباس گاهی ممکن است ما را دچار سردرگمی کند طوری که فکر کنیم تنها یک طراح لباس می‌تواند ما را راهنمایی کند. اما این را بدانید که نکات کوچکی وجود دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها از این سردرگمی نجات پیدا می‌کنیم. از مهم‌ترین این نکات قد لباس است.

ما امروز می‌خواهیم در مورد قد دامن، تاپ و بلوز با شما صحبت کنیم. این‌که قد دامن‌تان را چگونه انتخاب کنید تا مناسب اندام شما باشد. آیا شما چاق هستید و یا لاغر؟ بلند هستید و یا کوتاه؟ اگر حتی از همه نظر متناسب هستید این مطلب که سارک آن را تهیه کرده می‌تواند کمک خوبی برای انتخاب لباس شما باشد.

ممکن است قبلاً در این زمینه مطالعه کرده باشید اما پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌هایتان را کنار بگذارید و چند دقیقه از وقت‌تان را برای خواندن این مطلب بگذارید، قول می‌دهیم پشیمان نشوید.

اندازه‌ لباس یا قد دامن‌ را بر چه مبنایی انتخاب کنیم؟

نسبت طلایی

کلمه‌ نسبت طلایی را به یاد داشته باشید، چون ما می‌خواهیم این کلمه را برای شما باز کنیم. نسبت طلایی همان نتیجه‌ای است که سبب می‌شود شکل بدن یک خانم هارمونی و ترکیب‌بندی مناسب داشته باشد. گاهی این اتفاق برای ما رخ می‌دهد که وقتی لباسی را به تن می‌کنیم احساس می‌کنیم آن‌طور که باید زیبا دیده نمی‌شویم. نمی‌دانیم دقیقاً کجای لباس ایراد دارد؟ آیا ایراد از اندام ماست و یا لباس مشکلی دارد؟ به هیچ‌وجه روحیه خود را نبازید؛ مطمئناً ایراد نه متوجه شماست و نه مربوط به لباس است. موضوع این است که لباس آن اندازه‌هایی که باید داشته باشد تا به ما برازنده باشد، ندارد. یا به عبارت دیگر خطوط لباس جایی که باید قرار بگیرد، نیست.

این مشکل قابل حل است. ما به شما یک فرمول مخصوص پیشنهاد می‌کنیم که به وسیله‌ آن می‌توانید بلندی دامن، پیراهن و تاپ را بنابر اندازه‌ قدتان محاسبه کنید. این‌گونه لباس شما همان‌جایی قرار می‌گیرد که اندام شما را به زیبایی جلوه می‌دهد.

چگونه قد درستی برای دامن داشته باشیم؟

► وسایل مورد نیاز شما برای این‌کار عبارتند از:

۱- یک عدد متر
۲- کفشی که اغلب با دامن و یا پیراهن استفاده می‌کنید. (منظور ما اندازه‌ پاشنه‌ کفش است که بنا بر آن قد دامن را تعیین کنیم.) بسته به ارتفاع پاشنه کفش‌تان نتایج متفاوتی به دست می‌آید.

► کاری که شما باید انجام دهید:

۱- قدتان را از شانه تا روی زمین با متر اندازه بزنید. دقت کنید که با پاشنه‌های مختلف اندازه‌ها متفاوت خواهد بود. 
۲- عددی را که به دست می‌آورید به ۱/۶۱۸ که همان عدد نسبت طلایی است تقسیم کنید.
۳- عدد به دست آمده عدد طلایی شماست و به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه بلندی دامن یا پیراهن خود از سجاف پایین دامن تا زمین باشید.

حالا عدد به دست آمده را از شانه اندازه بزنید، تا متوجه شوید که قد دامن شما کجا باید قرار بگیرد. وقتی اندازه‌گیری را انجام دهید می‌بینید زمانی‌ که پاشنه‌ شما بلندتر است عدد طلایی بزرگ‌تری به دست می‌آورید. در حالی که اگر کفش بدون پاشنه بپوشید عدد طلایی کوچک‌تری خواهید داشت و سجاف پایین دامن شما بالاتر قرار می‌گیرد.

اگر شما پاهای بلندی ندارید استفاده از این روش برای شما بسیار خوب است. چون روش محاسبه‌ عدد طلایی به شما این امکان را می‌دهد که پاهایتان را بلندتر نشان دهید.

محاسبه قد تاپ‌ها و بلوزها

شما الان روش محاسبه‌ قد دامن را متوجه شدید. اما صبر کنید، هنوز کار ما تمام نشده است. حالا نوبت تاپ‌ها و بلوزهای شماست. فکر می‌کنید با چه روشی می‌توانیم اندازه‌ تاپ را مشخص کنیم؟

► برای به دست آوردن عدد طلایی تاپ به موارد زیر دقت کنید:

۱- طول بدن خود را از شانه تا زمین اندازه بگیرید.
۲- حالا مانند روش قبلی، آن عدد را بر ۱/۶۱۸ تقسیم کنید.
۳- این‌بار عدد به دست آمده را از زمین به سمت بالا بروید.

اگر عدد به دست آمده پایین‌تر از خط کمر شماست، باید اندازه‌ تاپ شما هم تا زیر خط کمر باشد. اما اگر عدد طلایی به دست آمده روی خط کمر یا بالاتر از آن قرار می‌گرفت، اندازه‌ تاپ را حدود کمر یا دقیقاً بر روی خط کمر در نظر بگیرید. همه‌ این موارد در مورد نسبت‌های بدن شما درست است. یعنی هر کس نسبت‌های بدنش با دیگری متفاوت است.

شاید به نظرتان برسد عددهای به دست آمده نمی‌تواند کمک زیادی در بهتر دیده شدن شما داشته باشد، اما وقتی امتحان کنید متوجه درستی این محاسبات می‌شوید. حالا دیگر مطمئن باشید خطوط بر روی بدن شما در جای خودش قرار گرفته است.

اندازه‌ لباس یا قد دامن‌ را بر چه مبنایی انتخاب کنیم؟

عدد نسبت طلایی چیست؟

نسبت طلایی یا عدد فی در ریاضیات و هنر هنگامی رخ می‌دهد که نسبت بخش بزرگتر به بخش کوچکتر، برابر با نسبت کل به بخش بزرگتر باشد. نسبت طلایی نماد حرف یونانی “phi” است. یک عدد ویژه تقریباً برابر با ۱٫۶۱۸ که بارها در هندسه، هنر، معماری و مناطق دیگر ظاهر می شود.

برای انتخاب تاپ به بلندی پاهایتان توجه کنید

اگر شما دارای پاهای بلند هستید دقت کنید که تاپی که انتخاب می‎‌کنید بلندتر باشد. اما اگر پاهای کوتاهی دارید، قد تاپ‌تان را هم کوتاه‌تر انتخاب کنید. عدد طلایی یک راه عالی برای محاسبه اندازه‌ دامن، تاپ، بلوزها و ژاکت‌های شماست.

از دیدن خود در آئینه لذت ببرید

نکات گفته شده مختص زمانی است که شما بخواهید یک اندازه‌ ایده‌آل برای دامن، تاپ و بلوز خود داشته باشید. اما زمانی که بخواهید لباس‌های بلندتر و یا کوتاه‌تر انتخاب کنید، دیگر به این محاسبه نیازی ندارید. آن موقع تنها باید مدل اندام خود را بررسی کنید که با چه لباسی زیباتر و برازنده‌تر به چشم می‌آیید. در واقع وقتی بخواهید یک استایل شخصی برای خود تعریف کنید و روزمره‌تان را با آن طی کنید، این محاسبه عالی است.

شما دیگر یک عدد جادویی و یا همان عدد طلایی، برای زیباتر دیده شدن دارید. حالا می‌توانید با خیال راحت هرچه را دوست دارید به اندام خود اندازه کنید.

کد خبر 588747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha