پارک «ایران کوچک» کرج با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و تعدادی از مسئولان استان البرز افتتاح شد.

افتتاحیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، این پارک طی سه سال در مساحت ۷ هکتار با هزینه‌کرد بیش از ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد که ارزش واقعی این پارک هفت هکتاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

۸۰ درصد المان‌ها و فضاهای ایجاد شده در این مجموعه به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می‌شود که از میان آنها می‌توان به زیستگاه‌های اقوام مختلف ایرانی اشاره کرد.

تمام این زیستگاه‌ها در مقیاس یک‌دوم و با هنر دست استادکاران استان‌های مختلف ساخته شده تا گوشه‌ای از فرهنگ ساکنان مناطق مختلف کشور در این مجموعه معرفی شود.

شبیه‌سازی سکونتگاه‌های اقوام ایرانی شامل سکونتگاه‌های استان‌های یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر استان‌ها در پارک ملی ایران کوچک احداث شده است.

روستای خزری، آب انبار، مسجد سهره یزد و بازار سعدالسلطنه به صورت سازه در محوطه پارک ملی ایران کوچک ساخته شده‌اند.

کد خبر 588703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    20 4
    به جاش 4تا جاده آسفالت میکردین 4 تا از گره های ترافیکی رو مثل پل فردیس حتی ساده ترین چیز مثل آسفالت و روشنایی وپارک سوار در دوطرف اتوبان نیست بی سرو سامانی چقدر وقتها وپولها وبنزین ها وتصادف ها که نمیشه رفع میکردین چند تا از محله هایی که دارای زمین‌های بافت مسکونی هستند جدول کشی وامکانات وجواز به آنها می‌دادید تاقیمتها آنقدر فضایی نره بالا باعث گرانی راحت میشه گفت 80 درصدش خودمون هستیم. هی بگو کو گوش شنوا. امروز صف مرغ رو دیدم چه خبر بود تو وضعیت کرونایی چرا اعلام نمی‌کنید کسانی که مرغ واقلام دولتی می‌خواهند با کارت ملی تو سامانه رایگان ثبت نام کنند ویک بار کد بهشون داده بشه وبا بار کد الکترونیکی به فروشگاه‌های مجاز بروند وکالای خود را بدون دغدغه بخرند. هر چی میگی انگار به دیوار میگی. در کل این مملکت درست بشو نیست