مرکبات مازندران در ادامه سیر جهانگردی و صادرات به مناطق مختلف کشور می‌رود تا کام ایرانیان را در شب عید و نوروز شیرین کند. امسال این استان پرتقال ۲۰ استان را تامین می‌کند.

صادرات مرکبات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سالانه بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن مرکبات در انبارهای باغداران و سورتینگ‌های استان وجود دارد که دل باغدارانش به بازار شب عید گرم است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به اینکه مازندران تأمین کننده پرتقال تامسون کشور است، گفت: در شب عید امسال پرتقال ۲۰ استان کشور را تأمین می‌کنیم.

محمدرضا شعبانی با عنوان اینکه ارسال مرکبات تا ۲۳ اسفندماه به استان‌های مختلف کشور ادامه دارد، افزود: حدود ۲۰ هزار تن محصول به مناطق مختلف کشور ارسال خواهد شد.

وی درباره روند کاهشی خرید تضمینی مرکبات طی سال‌های اخیر گفت: هدف دولت از خرید میوه شب عید، تنظیم بازار است و امسال با توجه به اینکه قیمت مرکبات هنگام برداشت و فروش مناسب بود، دولت سعی کرد چندان در این بخش ورود پیدا نکند.

شعبانی یادآور شد: دولت برای آنکه از مصرف کننده حمایت کند با توجه به درخواست استان‌های مختلف، از طریق مباشران به خرید تضمینی حدود ۲۰ هزار تن مرکبات اقدام کرده است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران ظرفیت ذخیره سازی مرکبات در انبارهای استان را ۶۰۰ هزار تن بیان کرد و گفت: نگران آن هستیم که مرکبات در انبارها باقی ماند و با توجه به گرم شدن هوا و بهار دچار پوسیدگی و فاسد شود.

وی با بیان اینکه مرکبات شب عید را آماده شده با پوشش پلاستیک در انبار با قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم، به شرایط پرتقال اشاره کرد و گفت: پرتقال باید بین ۱۸۰ تا ۳۱۰ گرم وزن داشته باشد و در سبدهای ۹ تا ۱۰ کیلویی بسته بندی شود و نباید اشکال ظاهری داشته باشد.

ارسال میوه‌های مرکبات مازندران به مناطق مختلف کشور

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه آمادگی ارسال مرکبات و میوه شب عید برای مناطق مختلف کشور را داریم، گفت: مازندران قادر به تأمین میوه شب عید کشور تا دو ماه بعد از عید است.

حسینقلی قوانلو با بیان اینکه برای شب عید استان نیز ۲۰۰ تن برای تنظیم بازار در نظر گرفته شده است، یکی از نیازها برای خرید میوه شب عید را تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید مرکبات شب عید نیاز داریم و با تأمین این منابع مالی با باغدار می‌توان تسویه کرد.

وی اظهار کرد: وضعیت ذخیره‌سازی پرتقال در انبارهای استان بسیار خوب بوده و ما آمادگی تحویل هر میزان پرتقال به استان‌های متقاضی را داریم.

از مجموع پرتقال‌های تولیدی در مازندران بیش از ۲۳۰ هزار تن تاکنون به بازارهای خارجی راه یافت و بخش قابل توجهی نیز در قالب تازه خوری در بازار استان و پایتخت عرضه شد. با رسیدن بهار و نوروز همه تلاش باغداران بر این است تا میوه‌های ذخیره شده در انبارها را به فروش برساند و برای هفت سین عید سفره آرایی کند.

کد خبر 588698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha