مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

متاسفانه هنوز خیلی از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی نتوانسته‌اند خودشان را با دنیای آنلاین و جزئیات آن وفق بدهند. خیلی از این عزیزان هنوز نمی‌دانند که می‌شود فقط با یک تبلیغ در اینستاگرام، چیزی بین ۲ تا چند برابر هزینۀ صرف‌شده را برگرداند!

image-20210302152330-1.jpeg

درواقع آنها با بهانه‌هایی مثل صرفه‌جویی کردن و... از تبلیغات در اینستاگرام صرف‌نظر می‌کنند یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، خودشان را از کسب درآمد بیشتر محروم می‌کنند.

البته بهتر است حواستان به این موضوع هم باشد که تبلیغات در دنیای آنلاین گاهی ممکن است به ضرر کسب‌وکارتان تمام شود. اگر بلد نباشید که چطور در اینستاگرام تبلیغ کنید، قطعاً دچار این بلا خواهید شد.

در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را در مورد تبلیغات اینستاگرام به شما آموزش بدهیم که با یادگیری‌شان، خودتان را در مقابل هر نوع ضرر مالی و زمانی در اینستاگرام بیمه می‌کنید.

حالا چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

در ادامه به‌شکل قدم‌به‌قدم اصول تبلیغات در اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم. البته که این مطلب کوتاه است و یک متن جامع و کامل به حساب نمی‌آید، اما سعی کرده‌ایم با انتخاب منابع ارزشمند در نوشتن و ادغام آن با تجربۀ واقعی خودمان، یک محتوای واقعاً به‌دردبخور را برای‌تان تهیه کنیم.

۵ نکتۀ مهم در مورد تبلیغات اینستاگرام!

۱_ اول از خودتان شروع کنید!

مهم نیست چقدر به نظرتان این موضوع پیش‌پاافتاده باشد؛ اما تجربه ثابت کرده که اگر قبل از تبلیغات اینستاگرام، پیج خودتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت نکرده باشید و محتوای درست و حسابی نداشته باشید، کمترین بازخورد را می‌گیرید. منظور از مدیریت پیج، نوشتن یک BIO ترغیب‌کننده، ساختن هایلایت‌های جذاب، پاسخ به سوالات و نیاز مخاطب در محتواها و... است.

درواقع اگر این کارها را نکرده باشید، هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف می‌کنید، فقط مخاطبان را به پیج‌تان می‌کشاند؛ بدون اینکه رغبت کنند دکمۀ فالو را فشار بدهند!

۲_ گول فالوور بالاها را نخورید!

خیلی از صاحبان کسب‌وکار زمانی که صحبت از تبلیغ در اینستاگرام می‌شود، صرفاً به‌دنبال پیج‌هایی می‌گردند که فالوور زیادی داشته باشد؛ چراکه تصور می‌کنند تبلیغ کردن در این پیج‌ها باعث موفقیت‌شان می‌شود. اما خب اینطور نیست!

مشکل این است که خیلی از این پیج‌های اینستاگرامی صرفاً با خرید فالوور، لایک و کامنت فیک توانسته‌اند به ارقام و اعداد بالایی در اینستاگرام برسند.

علاوه‌براین موضوع خیلی از پیج‌ها هم هستند که فالوورهای واقعی و زیادی دارند، اما تبلیغات در آنها عملاً بازخورد خاصی ندارد. اصولاً شرکت‌های تبلیغاتی معتبر که در حوزۀ اینستاگرام فعالیت می‌کنند، در حین همکاری به شما توضیح می‌دهند که بر حسب تجربه، از کدام پیج‌ها بازخورد بهتری گرفتند تا شما پول‌تان را دور نریزید. اگر خودتان می‌خواهید تبلیغات را انجام دهید و پیگیری کنید، حتماً حواستان به میزان تعامل مخاطب پیج‌های اینستاگرامی باشد.

۳_ با ذره‌بین جلو بروید!

۵ نکتۀ مهم در مورد تبلیغات اینستاگرام!

در ادامه نکتۀ قبلی، باید بدانید که هر پیج اینستاگرامی که تبلیغ می‌کند، به‌درد شما نمی‌خورد. بارها اتفاق افتاده که یک کسب‌وکار تخصصی تبلیغ محصولاتش را در یک پیج عمومی منتشر کرده است! مشکل چنین انتخابی این است که در پیج‌های عمومی و نامرتبط به کسب‌وکار شما، افراد علاقه‌مند کمی پیدا می‌شوند که کسب‌وکارتان را دنبال کنند.

اما اگر کمی زرنگ باشید، ذره‌بین به دست می‌گیرید و به‌دنبال پیج‌هایی می‌گردید که مخاطبان‌شان شباهت زیادی به مخاطبان شما دارند. مثلاً اگر در حوزه معرفی محصولات دیجیتال هستید، تبلیغ در یک پیج اخبار دنیای دیجیتال می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۴_ حواستان به محتوا باشد!

برای بعضی از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی و مدیران پیج‌های اینستاگرامی، توضیح مبحث تبلیغات واقعاً کار سختی است؛ چون تصور می‌کنند تبلیغات آنلاین هم مثل تبلیغات سنتی تنها فاکتور پراهمیتش، خرج کردن پول است! مثلاً یکی از نکاتی که همیشه از چشم مدیران عزیز دور می‌ماند، اهمیت محتوای تبلیغ است.

به نظر شما در این شرایطی که مخاطبان می‌توانند در هر ثانیه با لمس صفحۀ موبایل‌شان بیشتر از ۱۰ محتوای جذاب ببینند، چرا باید به پست تبلیغاتی بی‌مفهوم، بدرنگ و بدشکل شما توجه کنند؟ قطعاً اگر نتوانید برای تبلیغ کردن، یک پست مناسب و ترغیب‌کننده بسازید، بخش اعظمی از هزینه‌های تبلیغات‌ در اینستاگرام را دور می‌ریزید. بنابراین با توجه به شناختی که از مخاطب کسب‌وکارتان دارید و البته شناخت پیج منتشرکننده تبلیغ، باید یک محتوای ارزشمند برای تبلیغ کردن دست‌وپا کنید.

۵_ از مخاطب بخواهید!

دیدید که بعضی از آدم‌ها عادت ندارند به‌شکل مستقیم با طرف مقابل‌شان صحبت کنند و انتظار دارند که طرف مقابل متوجه منظورشان شود و کاری کند؟ اگر شما هم جز این دسته از آدم‌ها هستید باید در اینستاگرام و به‌طور کلی در دنیای تبلیغات، از این عادت خطرناک دست بردارید!

اینکه صرفاً یک پست تبلیغاتی آماده کنید و به مخاطبان بگویید که چه محصولات یا محتوای خوبی در پیج‌تان دارید، کافی نیست!

تحقیقاتی که چندین سال پیش در وب انگلیسی انجام شد، نشان داد زمانی که شما از مخاطب به‌شکل مستقیم برای انجام یک عمل درخواست می‌کنید، بازخورد تبلیغات به‌شدت بالا می‌رود. بنابراین باید در تبلیغات‌تان یک درخواست کاملاً واضح وجود داشته باشد. درخواست‌هایی مثل:

● کلیک روی لینک بیو

● بالا کشیدن لینک استوری

● کلیک روی آیدی پیج

● و...

به این ترتیب نرخ تبدیل مخاطب به خریدار یا فالوور را افزایش می‌دهید و بهترین نتیجه را از تبلیغات اینستاگرام می‌گیرید.

۵ نکتۀ مهم در مورد تبلیغات اینستاگرام!

مطمئنیم با به‌کار بستن همین نکات در تبلیغات اینستاگرام می‌توانید چندین میلیون صرفه‌جویی کنید و سود بیشتری هم به دست بیاورید. اما همانطور که خودتان هم می‌دانید، دنیای تبلیغات در اینستاگرام خیلی گسترده‌تر از آن چیزی است که بتوانیم در یک مقالۀ کوتاه همۀ نکاتش را به شما بگوییم.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید هزینۀ زیادی را برای تبلیغات در اینستاگرام خرج کنید، حتماً قبلش با مشاوران حرفه‌ای تبلیغات مشورت کنید.

مجموعۀ دیدوگرام یکی از این مشاوران قدرتمند است که چند سال است کسب‌وکارهای ایرانی را برای تبلیغات در اینستاگرام راهنمایی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم سری به این وب‌سایت به آدرسwww.didogram.com  بزنید و اطلاعات کامل دوره‌های تخصصی آموزش اینستاگرام را مشاهده کنید.

کد خبر 588327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha