یک متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید: در مطالعات انجام‌شده درباره ویروس کرونا، تاکنون تفاوت معناداری در خصوص میزان مرگ و میر کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای چینی مشاهده نشده است.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه فرم های جهش‌یافته در عفونت های ویروسیِ شناخته شده طبیعی است، گفت: وقتی آمار ابتلا به یک نوع ویروس بیشتر می شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد، در این بین جهش هایی در ویروس رخ می دهد.

وی افزود: در خصوص ویروس کرونا، این جهش ها در کشورهایی مانند انگلیس شناخته شده و این نوع ویروس جهش یافته تفاوت هایی با نوع قبلی آن دارد.

وزیری گفت: آنچه مسلم است، قدرت سرایت و انتقال ویروس کرونا در نوع جهش یافته آن بسیار شدت یافته و میزان چسبندگی این نوع ویروس به بافت های تنفسی تا حد زیادی افزایش یافته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: با توجه به تغییراتی که این نوع ویروس داشته، این امکان هست که افرادی که اخیرا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند و سطحی از ایمنی در بدن آنها ایجاد شده، این ایمنی در برابر ویروس جهش یافته جدید چندان موثر نباشد و دوباره مبتلا شوند.

وزیری گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در ویروس و قدرت انتقال بالای آن توصیه می شود افراد نکات مربوط به قرنطینه خانگی را جدی‌تر رعایت کنند و برای محافظت بیشتر، دو ماسک بزنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص میزان مرگ و میر ویروس انگلیسی هم گفت: این ویروس هم مثل نوع کرونای معمولی می‌تواند در برخی افراد بدون علامت ظاهر شود و در برخی با علائم شدیدتری بروز یابد و جان برخی افراد را هم بگیرد.

وی تاکید کرد: این امکان هست که میزان مرگ و میر این نوع ویروس مقداری بیشتر از کرونای معمولی باشد، اما تاکنون در مطالعات انجام شده تفاوت معناداری در این زمینه مشخص نشده است.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی، در حال حاضر در این نوع از ویروس کرونا (کرونای انگلیسی) بیش از ۹۰ درصد امید درمان و بهبودی داریم.

وزیری خاطرنشان کرد: میزان دقیق مرگ‌ومیر این ویروس و تفاوت آن با ویروس کرونای معمولی نیازمند گذر زمان و ابتلای افراد بیشتری است تا بتوان قضاوت درستی در این زمینه داشت.

کد خبر 587841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha