شورشیان جدایی طلب ببرهای تامیل در سریلانکا آتش بس موقتی را برای برگزاری نشست سازمان همکاری‌های منطقه‌‌ای جنوب آسیا(سارک) اعلام کردند؛ هر چند به این اقدام از سوی دولت سریلانکا توجه چندانی نشد.

شورشیان ببرهای تامیل در بیانیه‌ای اعلام کردند: برای نشان‌دادن خوش نیتی خود هیچ حمله نظامی را در جریان برگزاری نشست سارک که از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود، انجام نمی‌دهند.

این گروه اعلام کرده، این آتش بس یکجانبه کمکی برای موفقیت 8 عضو سازمان همکاری‌های منطقه‌‌ای جنوب آسیا باشد.

کلمبو، پایتخت سریلانکا قرار است به‌مدت 4 روز میزبان پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های منطقه‌‌ای جنوب آسیا باشد که شامل کشورهای افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، مالدیو، نپال، پاکستان و سریلانکاست.

شبکه الجزیره گزارش داد:  این گروه شورشی تاکید کرده است که این آتش بس موقت یک هفته ادامه خواهد داشت اما درصورت امتناع دولت از احترام گذاشتن به این تصمیم و حملات نظامی، این گروه به ناچار به آن پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که دولت سریلانکا اعلام این آتش بس موقت را بی‌اهمیت دانست. وزیر امورخارجه سریلانکا درپارلمان این کشور ضمن اعلام اینکه دولت سریلانکا  این موضوع را بررسی نمی‌کند، گفت: جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: دولت سریلانکا هیچ طرحی برای مذاکرات صلح با گروه ببرهای تامیل در دست ندارد.شورشی‌های تامیل هم پیش از این اعلام کرده بودند: برگزاری دور جدید مذاکرات صلح برای پایان درگیری‌های 25 ساله در این کشور با تهاجم نیروهای نظامی سریلانکا غیرممکن است

کد خبر 58784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز