رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به غارت آثار زیاد فرهنگی از ایران گفت: بنای عربستان نابودی آثار اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی

به گزارش همشری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح همزمان موزه ایران و مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار آسمانی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و فرعون اظهار داشت: وقتی حضرت موسی(ع) عصای خود را به دریا زد، جاده‌ای در میان دریا ایجاد شد و فرعون به دنبال آنها راه افتاد ولی وقتی به وسط آب رسید این جاده بهم پیوست و او غرق شد. فرعون گفت خدایا من به خدای موسی ایمان آوردم اما به او خطاب شد که الان جنازه تو را نجات می‌دهم تا برای آیندگان نشانه‌ای باشد تا ببینند سرنوشت خدای قلابی و فرعون به کجا رسید.

وی با اشاره به غارت اموال فرهنگی کشورها توسط استکبار جهانی گفت: در این زمینه کشورهای مستکبر جهان سرمایه‌های کشورهای دیگر را غارت کرده و به سرقت بردند. برای نمونه پولمر که حاکم آمریکایی عراق بود، آثار موزه‌ای زیادی از آنها را برد و اینها ابردزد هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دیگر آثار به یغما برده شده توسط کشورهای مستکبر جهان خاطرنشان کرد: در موزه لوور یک سالن مربوط به آثار سرقت شده از ایران است و سردر تخت جمشید که چندین تن وزن دارد به ساحل منتقل کرده و از آنجا با کشتی به پاریس بردند و در آنجا نصب است.

وی یادآور شد: بالاتر از آن موزه کشور مصر است که در آنجا با جنازه فرعون و فرعونیان که چند جنازه است مواجه می‌شویم و هر چه هست آثار سرقت شده است. همچنین در آرمیتاژ روسیه نیز همین مسأله تکرار شده و تعدادی از جنازه‌های مومیایی شده که از مصر به سرقت برده شده در آن وجود دارد و سیاه‌روترین آنها آمریکایی‌ها هستند به طوری که وقتی به سرخ‌پوستان حمله کرده و آنها را قتل عام کردند همه آثار آنها را بردند و اکنون سیاه پوستانی که در آنجا هستند فرزندان سیاه‌پوستانی هستند که آمریکا آنها را از آفریقا دزدیده و به آنجا برده و به تعداد زیادی از آنها هم در مسیر غرق شدند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با اشاره به ۹ اسفند سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان ابراز داشت: در از بین بردن آثار تاریخی در منطقه ما عربستان سردمدار است و بنایش در نابودی آثار اسلامی است. برای نمونه الان خانه پیامبر(ص) خبری نیست یا نمی‌دانیم که قلعه خیبر کجاست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به غارت و انتقال آثار فرهنگی بسیار زیاد توسط دربار شاه در گذشته بیان داشت: رضاشاه وقتی می‌خواست به تبعیدگاه خود در آفریقای جنوبی برود همه وسایل خود را جمع کرده بود اما انگلیسی‌ها به او گفتند که این کشتی مربوط به شماست، در نتیجه انگلیسی‌ها همه وسایل او را بردند.

وی با اشاره به وجود ۱۶ کاخ در مجموعه سعدآباد افزود: یکی از این کاخ‌ها برای ملک حسین است که در روزهای تعطیل از اردن به ایران می‌آمد و با شاه عرق خورده و قماربازی می‌کرد.

حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: مطمئن هستم اگر این موزه‌ها به جهانیان نشان داده شود یقینا مورد توجه سیاحان زیادی قرار خواهد گرفت. درود بر رهبر معظم انقلاب که تأکید کردند تا بنیاد مستضعفان این اقدام را انجام دهد.

کد خبر 587829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha