انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت مجازی مرحوم استاد اسماعیل سعادت، ادیب، زبان‌شناس و مترجم را دوشنبه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌کند.

اسماعیل سعادت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، در این برنامه حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حسین معصومی همدانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، اصغر دادبه عضو هیأت مدیره انجمن و سید علی آل داوود عضو هیأت علمی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

استاد اسماعیل سعادت در سال ۱۳۰۴ در خوانسار متولد شد. در سال ۱۳۲۲ راهی گلپایگان و سپس عازم تهران شد. در سال ۱۳۲۴ پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشسرای مقدماتی، به شغل آموزگاری در تهران مشغول شد. سال ۱۳۳۰ در رشته زبان فرانسه و انگلیسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مدرک کارشناسی گرفت و سال ۱۳۳۱ که تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانید، از آموزگاری به دبیری ارتقا یافت. او سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی گرفت.

سعادت، نویسنده، زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیما، مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو پیوسته این فرهنگستان بود. این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher۲ پخش می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند همزمان فایل‌های تصویری سخنرانان این مراسم را در صفحات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فضای مجازی در آدرس‌های زیر مشاهده کنند:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

کد خبر 587740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha