در تعریف شرکت حفاظتی باید گفت، شرکتی که با اخذ مجوزهای لازم تأمین‌کننده امنیت فردی و عمومی به صورت سازمان و مجموعه‌­ای غیرانتفاعی و با تکیه بر تجربه و مهارت نیروی حراستی خود باشد را شرکت نگهبانی گویند.

image_018919081dc7efed913aef663af379365c1d95a5.jpg

شرکت نگهبانی چیست؟

این موسسات می­‌کوشند تا سطح امنیت و آرامش را در جامعه بالا ببرند و بر اهمیت امنیت فردی به اندازی امنیت عمومی تاکید دارند. شرکت نگهبانی برابر با قوانین وزارت کار، تأمین اجتماعی و با مجوز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب اشخاص حقوقی کار می­‎کند و معمولا ارائه دهنده خدمات حفاظتی به اماکن، افراد و تأسیساتی است که فاقد نیروی حراست و حفاظتی هستند ویا مشکل اساسی با وضعیت کنونی نگهبانی اماکن خود دارند. همان‌طور که همه می­‌دانیم لازمه یک زندگی اجتماعی آرام و معقول، داشتن امنیت است. این امنیت در وهله نخست فردی و سپس رنگ و بوی اجتماعی و عمومی به خود می‌­گیرد. انواع شرکت نگهبانی مانند نور سما تلاش می‌­کنند تا میزان امنیت و آرامش را در جامعه ارتقا دهند.

اهداف شرکت نگهبانی چیست؟

مهم‌­ترین هدف یک شرکت حفاظتی همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد در تأمین امنیت فردی و در معنای عامتر بسترسازی امنیت اجتماعی خلاصه می‌­شود. پیشگیری از جرائم و انواع بزهکاری‌­های اجتماعی را نیز می‌­توان از اهداف شرکت نگهبانی برشمرد. نیروی حراستی شرکت حفاظتی در هنگام بروز اخلال در نظم، درگیری‌­ها و سلب امنیت و آسایش عمومی توسط برخی اراذل نقش‌آفرینی خواهد کرد و به ایجاد اطمینان خاطر برای مدیران و مسئولان سازمان­‌ها، ادارات دولتی و خصوصی خواهد پرداخت.

شرکت نگهبانی چه خدماتی ارائه می­دهد؟

انواع شرکت حفاظتی با تکیه بر توانمندی­‌های نیروی حراستی، امکانات تجهیزاتی و لجستیکی، توان مالی و سایر امکاناتی که در دست دارد، طبق مجوزهایی که موجود است و با رعایت آئین‌نامه اجرائی ابلاغی می­‌تواند خدمات حفاظتی، حراستی، نگهبانی و مراقبتی ارائه دهد. یک شرکت نگهبانی خوشنام و معتبر مانند نورسما بر اساس آیین‌نامه و ابلاغیه‌­های موجود قادر است، خدمات متنوعی به مراجعه‌کنندگان خود ارائه دهد. در ادامه خدمات شرکت نگهبانی نورسما را با هم بررسی می­‌کنیم.

به کار گیری و استقرار نیروی حراستی و حفاظتی آموزش دیده

شرکت نگهبانی نورسما براساس دستورالعمل­‌های اجرایی که از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ابلاغ گردیده است، فقط نه نیروهای مسلح آموزش دیده و زبده را به همراه تجهیزات پلیس، لباس فرم مصوب، خودرو و سایر امکانات به محل­‌های مورد نظر اعزام می‌­دارد.

واگذاری تجهیزات دفاع شخصی به گروه‌های هدف توسط شرکت های نگهبانی  و حفاظتی

شهرهای شلوغ و گسترش بزهکاری­‌های اجتماعی سبب شده تا حوادثی مانند کیف قاپی، ایجاد مزاحمت و ... نیز به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کند. بسیاری از افراد تمایل دارند تا از تجهیزات دفاع شخصی به عنوان یک عامل پیش‌گیرنده استفاده نمایند و امنیت روانی خود را تأمین نمایند. طبق قانون استفاده از لوازم و تجهیزات دفاع شخصی باید با نظر موافق مراجع ذی صلاح همراه باشد از این رو شرکت نگهبانی نور سما، مطابق دستورالعمل­‌های ابلاغی این امکان را دارد که انواع تجهیزات دفاع شخصی مانند شوکر، گاز اشک ‌آور، اسپری فلفل، تونفا، باتوم و ...را به گروه های هدف ،( پزشکان – پرستاران – زرگران – طلافروشان – وکلا ) و برخی مشاغل حساس دیگر که مورد تایید پلیس قرار می گیرد را با مجوز رسمی ناجا تجهیز نماید .

گاز اشک آور همان اسپری فلفل تقویت شده است که البته اثرگذاری و ماندگاری و آسیب رسانی بیشتری دارد و تمام بدن را درگیر می­‌کند. اثر گاز اشک آور روی ریه، چشم، پوست و دیگر اعضای بدن است و باعث مختل شدن حرکات و در نتیجه زمین‌گیر شدن اخلال گران می‌­شود. از گاز اشک آور نخستین بار در جنگ جهانی دوم استفاده شد اما امروزه برای متفرق کردن اراذل، غلبه بر قدرت مهاجم وعملیات نظامی و امنیتی و تروریستی کاربردهای فراوان دارد. برای تهیه گاز اشک آور و اخذ مجوزات لازم نیز می‌­توانید به شرکت نگهبانی نورسما مراجعه نمایید.

نصب و راه اندازی انواع راهبندهای الکترونیکی

نه فقط راهبند سازه ای فلزی الکترونیکی ، هیدرولیکی است که برای حفظ امنیت در مکان‌­هایی مانند اماکن نظامی، بیمارستان ها، ارگان­‌های دولتی، دانشگاه ها ، زندان و ادارات دولتی و کارخانه جات حتی مجتمع­‌های تجاری و مسکونی نصب می‌­شود تا نیروی حراستی، نظارت دقیقی روی عبور و مرورها و در نتیجه تأمین امنیت داشته باشد. راهبندهای امروزی، مجهز به دوربین مداربسته‌اند و در صورت بروز هرگونه مشکل، چک کردن تصاویر ورود و خروج اطلاعات مهمی به نیروهای امنیتی و حراستی می­‌دهد. شرکت نگهبانی نورسما مدیریت نصب و راه‌اندازی انواع راهبندهای الکترونیکی و هیدرولیکی ضد تروریستی را برعهده دارد:

راهبند الکترونیکی

این راهبند در مکان­‌هایی که عبورو مرور زیاد است و امنیت نیز بسیار حائز اهمیت می­‌باشد، کاربرد دارد. راهبند الکترونیکی بسیار سریع و دقیق بوده و در مقابل راهبند دستی قدیمی دارای مزایای بی­‌شماری است. از جمله این­که راهبندهای الکترونیکی مجهز به سیستم ثبت ورود و خروج هستند، قابلیت خواندن پلاک و تشخیص چهره دارند، راهبندهای الکترونیکی سرعت بالایی در باز و بسته شدن دارند، نیازی به وجود دائمی یک نیروی حراستی برای زدن دکمه باز و بسته شدن ندارند و داشتن ریموت و کنترل هوشمند از دیگر مزایای آن است.

راهبند ضد تروریستی ( یا بلاکر )

جنس این راهبند از فولاد سخت است که در موارد خاص کاربرد دارد و نوعی از راهبند الکترونیکی هیدرولیکی محسوب می­‌شود. راهبند ضد تروریستی به گونه­‌ای طراحی شده که خودرو در اثر مواجه با آن به شدت آسیب می‌­بیند و حتی منهدم می­‌شود. از این نوع راهبند در فضاهایی که امنیت آن به شدت بالاست استفاده می‌­گردد، اماکنی نظیر مراکز نظامی، پالایشگاه­‌ها، آزمایشگاه­‌های خاص و برخی نهادهای دولتی. این سبک از راهبند را در داخل زمین کار گذاشته می شود و در کمتر از ۵ ثانیه باز و بسته می­‌شود.

انواع شوکر الکتریکی

شوکرها انواع مختلفی دارند که با وارد کردن بار الکتریکی به بدن، با سیگنال­‌های مغزی ترکیب شده و بدن را برای مدتی کوتاه فلج می­‌سازد. این وسیله بازدارنده به عنوان یکی از تجهیزات دفاعی و امنیتی مورد استفاده قرار می­‌گیرد؛ اما داشتن و حمل آن نیازمند مجوز است. برای تهیه و دریافت مجوزهای لازم می‌­توانید به شرکت نگهبانی نور سما مراجعه نمایید.

اسپری فلفل و گاز اشک آور

درباره انواع تجهیزات دفاع شخصی پیش از این گفته شد. هم چنین درباره این مساله نیز که کاربرد گاز اشک آور و ماهیت آن چیست نیز سخن به میان آمد. گاز اشک آور در شورش‌­های شهری، تجمعات غیرقانونی و عملیات­‌های نظامی و تروریستی بسیار کارآمد است. هم‌چنین برخی مشاغل خاص نظیر دانشمندان هسته­‌ای، زرگران، صرافان و پزشکان برای تأمین امنیت فردی و شغلی خود بدان نیاز دارند. تهیه گاز اشک‌آور و اسپری فلفل نیز بدون داشتن مجوز ممکن نیست. برای مشاوره درباره واگذاری و تهیه این تجهیزات دفاع شخصی با شرکت نگهبانی نور سما ارتباط بگیرید.

گیت بازرسی

گیت حفاظتی و یا گیت بازرسی برای کنترل و بازرسی افراد در هنگام ورود و خروج  کاربرد دارد. این وسیله که یک تجهیز امنیتی به شمار می­‌رود برای کشف گوشی تلفن همراه، انواع سلاح‌های سرد و گرم از جمله تفنگ، چاقو ، قمه و … ، ابزار و قطعات فلزی استفاده می‌­شود. برای تهیه این محصول نیز می­‌توانید به شرکت نگهبانی نور سما مراجعه کنید.

انواع سیستم­‌های کنترل تردد

انواع سیستم کنترل تردد را می‌­توان به دو بخش کنترل تردد افراد و خودرو تقسیم‌­بندی نمود. در کنترل تردد افراد، ورود و خروج کارمندان بررسی می‌­­شود و حفاظت و امنیت به این وسیله برقرار می‌­گردد. در کنترل تردد خودرو نیز ورود و خروج خودروها در پارکینگ‌­ها، اماکن ورزشی، فروشگاه، مجالس و .. رصد می‌­شود.

کد خبر 587734

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha